Zelf een Winder maken

Wat zijn de afmetingen van de voorzijde en achterzijde van de doos?

Negatief?
heb mijn bewondering uitgesproken voor uw knutselproject, en probeer u te beschermen tegen hoge reparatie kosten. zucht

p.s. lees a.u.b. nog eens terug wat er over echte watchwinders geschreven staat op dit fantastische forum

Wat zijn de afmetingen van de voorzijde en achterzijde van de doos?

Ik heb meerdere Winders gemaakt (ook voor 3de).
En ik pas de maten van de kistjes aan, aan het horloge.

Ik bedoel eigenlijk de kist waar de motor in staat want volgens mij staat die in een lichte hoek?

Ja hij staat in een bepaalde hoek dit ook aangepast aan het soort horloge en het heeft ook te maken met het gewicht van het horloge.(de ene heeft meer nodig als de ander)

Mooi gedaan hoor.
Ik zal zelf niet aan een winder beginnen omdat het op tijd zetten en aanslingeren van de automaten bij m’n ochtendritueel hoort (of het opwinden van de handwinders)
Heb ook nog een aantal quartzen en da’s best saai dat ik ze alleen maar om hoef te doen :grin:

Heel leuk gemaakt. Hoe is de hoek aan te passen want dat kan ik niet goed zien?
Gisteren toevallig nog op het net gekeken naar diy watchwinders. Heb alleen geen motor tot m’n beschikking en ook geen zin om de ‘hele’ handel aan te schaffen, maar anders was het iets met een gyroscoop geworden.

Hij is vanachter hoger als van voren.
Het motortje komt van een discolamp.

In mijn ogen helemaal niets verdiend. Mijn uurloon ligt vrij hoog. :wink: Maar dat is ook helemaal niet belangrijk. Het feit dat je iets helemaal zelf hebt gemaakt wat met je hobby heeft te maken is priceless.

1 like

Ik heb maar een mager uurloon.

Mooi werk :thumbsup:

Zit er ook een timer op?

Ik zelf ben niet zo’n fan van winders.
Bij mij komt alles stil te staan
maar ik ben ook niet zo’n swapper.

De enige winder ben ik!!
Draaid op een mengsel van voedsel, drank en zuurstof :wink:

Grt.

2 likes

Ja dat kan, maar ik dacht dat zal er vast niet in deze selfmade winder zitten. :slight_smile:

Dit is gewoon een motortje wat zowel links als rechts draait.

'k heb er ook al aan zitten denken om eens een winder te bouwen, maar dan voor meerdere horloges…

“mompelt iets van tandwieltjes… electromotortje… arduinootje…”

Arie dat kan natuurlijk ook maar waarom geen gebruik maken van meerdere motortjes ?

net een projectje gehad op school waarbij we een op afstand bestuurbaar robotje hebben gemaakt waar een draaischijf in zat, gecontroleerd door een arduino yun. Leuk project en dit brengt mij op het idee om miscchien ook eens wat te gaan knutselen

1 like

Ik hoor en zie graag het resultaat :slight_smile:

Ja… dat zou ook kunnen… maar dan moet ik mijn programmeervaardigheden aardig opschroeven… ik kan redelijk wat in VB.NET, maar in C ben ik echt nog maar een beginner…

een arduino vergt weinig programmeer vaardigheden, er is super veel oefen materiaal online te vinden dus ik zou zeggen, geef het eens een kans!

Creatief en robuuste looks :+1: