Zelf een Winder maken

Bedankt voor het compliment :slight_smile:

Ik ben momenteel (as usual) druk doende met van alles en nogwatā€¦ Gisteren mocht ik weer een mail in mijn inbox aantreffen betreffende een in hoogte verstelbare werkbankā€¦ nouā€¦ ik ben inmiddels aardig gevorderd met het uitzoeken van de componentenā€¦ dus die gaat er zeker komenā€¦ maar ā€¦ 'k moet em eerst nog even ontwerpenā€¦ dat wil zeggenā€¦ Engineerenā€¦ want het frame wordt gebaseerd op het frame van de bestaande werkbankā€¦ maar daarover meer in het desbetreffende topicā€¦

de Winder dusā€¦ Ik heb van mijn vader onlangs een Handcirkelzaag gekregenā€¦ hij heeft er al jaren 2ā€¦ maar die ene gebruikt ie dus nooit meerā€¦ of ik er belangstelling voor hadā€¦ Jaā€¦!.. Wat dacht je!.. Dat ding gaan we dus ook opmeten, teneinde er een frame voor te bouwen waarmee we em ook als zaagtafel kunnen gebruikenā€¦ (ik gebruik dezelfde profielen als voor mijn werkbankenā€¦ bestel ik gewoon meeā€¦ )

hetgeen dus betekent dat ik zelf over meer en meer houtbewerkingsgereedschappen ga beschikkenā€¦ en dus ook meer en meer van hout kan makenā€¦ kistje?.. zo gepieptā€¦
Dan moet er dus een Kistje om, laten we zeggen 4 Horlogehouders verzonnen wordenā€¦ met ook ruimte voor een Arduino, wat knoppiesā€¦ en een aansluiting voor Electriekā€¦ ( ik denk em te gaan voeden met een standaard Adaptertjeā€¦ op 6V ofzoā€¦ een Arduino loopt op alles tussen 5 en 12 V geloof ik even uit mijn hoofdā€¦ misschienā€¦ als ik een gekke bui hebā€¦ zet ik er nog een LCD schermpje in ookā€¦ met iets van een tellertje tot wanneer ie weer gaat draaienā€¦ en dan een tellertje met hoelang ie nog draaitā€¦

Nou Arie,

Je hebt nog een hoop werk te verrichtenā€¦ Maar ik denk als je dit allemaal gedaan hebt, je er voor mij ook 1 mag maken voor 4 horloge en zo n mooi LCD scherm erin .

:grin: Kom ik aan met zo n simpele Winder :grin:

Een ding is zeker je hebt er niks mee verdient maar wel mee bespaart.
Ik vind het in ieder geval een leuke winder

Je moet ergens beginnenā€¦ mijn eerste zelfgebouwde Skateboard was ook maar gewoon een vlakke plank met rolschaatswieltjesā€¦ :slight_smile:

Ik heb gewoon door de jaren heen zoveel zelfvertrouwen opgebouwd dat ik het wel aandurf om iets bij de eerste poging meteen goed te doenā€¦ de Probeerfase heb ik achter me gelatenā€¦ :slight_smile:

Mijn eerste skateboard was ook ā€œself madeā€.
Een paar plankjes op elkaar, een beetje ā€œgecurvedā€ en dan de rolschaatswieltjes eronder.
Het talent dat ik had om te skateboarden bleek na 2 sessies-----nul.
Nog Ć©Ć©n keer geprobeerd op een "echt"skate board, maar ook dit was geen succes.
Mijn ā€œhome madeā€ board was wel een succes bij mijn buurjongens.
Destijds was er weinig te koop.
Echter: ik was er klaar mee, want ikzelf kon er niks mee.

Groeten,
Soli

Leuk gemaak! Al zou ik zou ik zoā€™n groot ronddraaiend apparaat hier niet naar binnen krijgen bij de vrouwlief gok ikā€¦ :stuck_out_tongue:

Heb je geen eigen kamertje ? :laughing:

I wishā€¦ :stuck_out_tongue: