Zelf horloge ontwerpen

Dag allemaal.

Ik heb ooit in een lang verleden een horloge gekocht dat het inmiddels begeven heeft. Het was een vrij apart design, met asymmetrische wijzers enbijbehorende wijzerplaat. Ik heb het horloge naar een horloger gebracht maar het kan niet geprepareerd worden en ook kunnen de wijzers en wijzerplaat niet op een ander horloge overgezet worden. Blijkbaar is het een "wegwerp"horloge geweest… Ik vind het echter erg mooi en zou grag weer zoiets in die stijl kopen. De horloger had echter geen weet van een merk dat zoiets in de collectie heeft. Ook heb ik al vele winkels bezocht en bij niemand ging een belletje rinkelen.
Is er ergens een mogelijkheid om een horloge te laten maken naar dat voorbeeld?

Ik heb een plaatje maar zie op dit forum geen mogelijkheid om dat ergens neer te zetten. Voor degenen die het willen zien wil ik het natuurlijk met pleizer mailen!
Dw wijzers zitten met een hoek van 90graden in het centrum vast. Dit stukje heeft dezelfde kleur (zwart) als de achtergrond terwijl de rest van de wijzers in primaire kleurstelling is. Daardoor valt dat kleine haakse stukje niet op en lijken de wijzers niet in het centrum van het horloge te zitten.

alvast met dank, groetjes, Anjo

Je kan je foto hier uploaden: http://tinypic.com/. En dan kan je het het gemakkelijk plaatsen met ‘’.

Om op je vraag te reageren: alles is mogelijk met genoeg geld. Je denkt echter al snel aan duizenden euro’s. Er zijn een aantal mensen die horloges volledig met de hand maken en die kunnen vaak ook wel designs maken op basis van een foto.

Ik denk dat de beste optie is om toch even een plaatje te plaatsen en te kijken of het toch niet al bestaat :).

Welkom, als je foto’s plaatst kunnen leden van dit forum je mogelijk verder helpen. Hier
http://www.horlogeforum.nl/read.php?4,8340
een uitgebreide instructie over foto’s plaatsen.

ok, dank jullie wel. Bij deze een scan van de kast. Beetje onduidelijk, maar ik denk wel afdoende.

heeft iemand weeet van een mekr dat dit of zoiets in deze stijl in zijn collectie heeft?

met vriendelijke groeten, Anjo

alain silberstein heeft iets in deze stijl in de collectie wat betreft de gekleurde wijzers…

zitten inderdaad hele leuke tussen. Maar het asymetrische zie ik inderdaad helaas niet. Is voor mij ook belangrijk. Wllicht nog belangrijker dan de kleurstelling.

met dank voor de tip!

groetjes, Anjo

Schrijf de fabrikant aan of ze je kunnen helpen. Wellicht slingert er nog ergens een exemplaar rond.

Staat er nu Lorus op? Dat is een zusje van Seiko.
Qua kleur stelling denk ik aan een Lip maar een exacte kopie ken ik niet.
Lip dus ?

het is inderdaad een lorus. Ik ga op zoek met je tip!

dank je, groetjes, Anjo

Heb ik zojuist gedaan… met dank voor de tip

groetjes, Anjo

Deze ken ik, ook al eens eerder gezien, wel leuk en moet nog wel te krijgen zijn met een beetje moeite.

moeite wil ik best doen (en heb ik ook al behoorlijk er in gestoken) maar tot op heden is het me niet gelukt een aander exemplaar te achterhalen…

groetjes, Anjo

Staat er een model of typenummer op de kast?
Je zou daar eens op kunnen googelen.

nee helaas. Had ik al naar gekeken. Het is geen luxe ding. Ik vind 'm gewoon erg leuk, vandaar mijn zoektocht.

groetjes, Anjo