Snap helemaal wat je bedoelt. Zou de micro afstelling ook onmisbaar hebben gevonden en het een dealbreaker hebben gevonden.
Het is inderdaad het voornaamste selling point van de band. Verder vind ik de kwaliteit van de band zelf wel prima en had ik er geen probleem van gemaakt als het een eerlijke fout was geweest. Als ze hadden aangeboden om alsnog (de kosten van) zo’n sluiting te leveren.
BREAKING NEWS, THIS IS JUST IN!
Ik heb zojuist het nieuwe uurwerk en 2 reserve opwindassen in de brievenbus gevonden. We kunnen dus weer door!
Iets met ezels en stenen en dat dat dus niet opgaat voor Tim…
Wéér de detent te ver ingedrukt en wéér hetzelfde probleem. Ik weet nu overigens wel dat dit te voorkomen is door in plaats van een naald of scherpe pincet een 1.2mm schroevendraaier te gebruiken.
Het uurwerk wat ik in eerste instantie gebruikte werkt qua opwindas nog wel, dus ik ga die er weer in zetten en het nieuwe uurwerk gebruiken als donor voor het oude.
Voor het idee heb ik nog wat foto’s gemaakt van hoe dicht ik in de buurt was:
Je hebt van die projecten waar je bij voorbaat van denkt dat het interessant is om het proces te delen met anderen. Ik weet nu dat dit niet één van dat soort projecten is. Ik weet niet of dat met mij te maken heeft of dat het iets is waar anderen zich in herkennen. Er zijn genoeg handelingen geweest waarvan beeldmateriaal interessant zou zijn, maar door mijn enthousiasme, frustratie en momenten van pure extase, heb ik weinig aandacht besteed aan beeldmateriaal.
Een horloge assembleren kan, zeker als complete beginneling, enorm frustrerend zijn. Aan de andere kant is die frustratie een geweldige drijfveer en is de voldoening wanneer iets eindelijk lukt een geweldig gevoel.
Ik heb door dit project enorm veel bewondering gekregen voor de mensen die dag in, dag uit waardevolle horloges assembleren of repareren zonder een enkel spoor na te laten. De binnenkant van mijn project is, op zijn zachtst gezegd, een slagveld.
Tijd voor het weinige beeldmateriaal dat ik wél heb gemaakt.
Ben ik tevreden met het eindresultaat? Nee. De opwindas grijpt alleen aan als het volle maan is en alle planeten op een lijn staan, het mechanisme dat de datum verzet werkt ook niet zoals het hoort en de datumring, wijzerplaat en wijzers zijn beschadigd.
Maar dat geeft allemaal niet. Wat telt is dat ik trots ben op mijn creatie, genoten heb van het proces en dat dit hopelijk het begin is van een hobby waar ik jarenlang plezier van hoop te gaan hebben.
PS. Hij werkt ook nog!
Beste Tim,
Van harte gefeliciteerd met het resultaat. Elk product dat je zelf in elkaar hebt geknutseld is de moeite waard. De beschadigingen moet je gewoon op de koop toenemen. Bij je volgende project zijn het er weer een stuk minder.
De restproblemen los je in de toekomst ook nog wel op wanneer je doorgaat met knutselen. Gewoon volhouden. Het is aan te raden om een keer te gaan kijken bij een reparateur. Ikzelf heb een dagje mogen besteden bij @brunod. Daar heb ik erg veel van geleerd. De belangrijkste les is dat je omzichtig en geduldig te werk moet gaan en niet moet schromen om je uurwerkje voor de honderdste keer te demonteren om iets te corrigeren.
Kortom, gewoon aan je volgende project beginnen.
Groeten,
Coos
“Ik heb niet honderd dingen slechts gemaakt maar ik heb tot nu toe honderd dingen gevonden die niet werkte”
Zo ongeveer, van Thomas Edison, denk ik.
Edit : laatste aankoop : titanium kast klaar voor een 7750
@Thieuke : er is nog een op ebay voor je 7750

Toch niks meer dan respect voor het zelf maken, ondanks dat je aangeeft dat het een strijd was en af en toe een slagveld. Bij mij begint het bloed wel gelijk sneller te stromen om zelf ook een horloge te bouwen na het lezen van jou post.
Bedankt voor alle aanmoedigende woorden! Ondanks de frustratie die dit project voortbracht, is de voldoening van het kunnen dragen des te groter.
Voor ik begon was ik bang dat mijn hand niet vast genoeg zou zijn, dat ik niet genoeg geduld zou hebben, of dat ik alles zou verkloten.
Ik weet nu dat ik hiermee door wil gaan en door het project heb ik nu een wat diepere kennis van de materialen die gebruikt worden en hoe alles precies werkt. Dus de volgende keer wil ik een stapje verder gaan en zelf proberen een mooie wijzerplaat te maken en eventueel ook de wijzers.
Die vind ik mooi!
Dat is een niet alledaags design, ik ben zelf niet zo van de goud/zilver combinatie.
Mijn volgende project gaat in ieder geval binnenkort weer beginnen. Ik ben nog niet zo zeker over de wijzerplaat, aangezien ik liever geen merknamen op mijn componenten heb staan. Misschien koop ik wat anders, misschien kan ik zelf wat leuks in elkaar flansen.

Die case is zeer leuk! Ik weet dat Rob van monsterwatches zijn eigen wijzerplaten heeft. Mss daar eens horen? En op deze case zou een stalen band ook niet misstaan!
Dat klinkt interessant, als ik besluit een andere plaat te kopen zal ik zeker eens contact opnemen. En de kast is inderdaad prima geschikt om een stalen band op te zetten, die optie houd ik open. Ik vind deze band wel apart en hij zou niet misstaan op een Aqua Terra, die hopelijk binnenkort kan komen.
Mooie gelegenheid om zelf een wijzerplaat te knutselen.
Zeker weten! Het vereist alleen wel een behoorlijke investering om een plaat met reliëf te maken, dus dat zal ik dan nog even uit moeten zoeken.
Moet ie persee met reliëf zijn dan ?
Het hoeft niet per se, maar ik moet zeggen dat ik een zwak heb voor platen met reliëf en dat dat soort platen zich zeer goed lenen voor dit model kast.
Zonder reliëf kan ook, daar heb ik ook al wat onderzoek in gestoken. En misschien is het inderdaad wel beter om eerst te leren lopen, voordat ik begin met rennen.
Knap hoor eigen horloges maken!
Ik zou dat lelijke parnis er proberen af te krijgen, of de plaat geheel overspuiten ofzo. Reliëfje is wel mooi voor een wijzerplaat. Dan lijkt het minder een Ali bouwpakket