Zelf je horloge onderhouden? Aan de slag met tips en trucs!

Goed bezig :+1::+1:
Probeer een goede uurwerkhouder te scoren dat werkt echt veel fijner bij voorkeur een Bergeon 4040


Ik heb er helaas geen meer liggen.

6 likes

Leuk stukje, Bert! Leest lekker weg en voldoende foto’s! Wat wordt je volgende project?

1 like

Leuk inderdaad👍

1 like

Erg leuk om te lezen!
Wellicht nog een handige tip om de wijzers eraf te halen gebruik ik vaak gewoon een diepvrieszakje. Die kan je over je wijzerplaat leggen en dan de wijzers eraf halen.
Net zo makkelijk en kan er ook niks verschuiven. :+1:

1 like

Je hebt helemaal gelijk Floris! Heel goed gezien! In deze reportage heb ik mijn ENICAR houder gebruikt (ja, inderdaad, mijn ENICAR houder uit eind jaren 60) Man, man… vintage maar wat een gedoe. De opstaande pootjes maken je leven lastig…

Ik wil heel graag een Bergeon houder, snel maar eens bestellen in the UK…

Dank voor je reactie man!

3 likes

Dit zijn nou leuke topics. Leuk om te zien dat het ook “simpel” kan.
Ik heb er op het moment helaas de tijd niet voor om het allemaal op m’n gemak te doen maar dat komt wel weer. Dan ga ik mezelf dit ook aanleren.

2 likes

Jazeker! Bij de Horotec zitten maar liefst 2 kartonnetjes om het leven aangenamer te maken maar met een stukje plastic/zakje gaat het natuurlijk ook prima…

Dank voor je compliment! Hoop dat je snel eens in de gelegenheid bent het zelf te proberen…

1 like

Ik ben nu geweest Kay, nu is het de beurt aan jouw volgende project… :kissing_heart::wink::thinking:

1 like

Mooi verslag.

1 like

Geweldig! :clap:

1 like

Interessant hoor, ben zelf niet echt handig maar interesse is wel gewekt.

1 like

Dank je! Ik hoop dat het je insprireert!

Dank je! Ik hoop dat het je insprireert!

Hoi Richard, kijk voor de lol eens op youtube: how to service a mechanical watch movement… Spreek je over een paar dagen weer! :kissing_heart:

Gaaf Bert! Dank voor je leuke bijdrage!

1 like

Graag gedaan! Is het ook iets voor jou? :thinking:

:+1:

1 like

Het is iets wat ik zou willen kunnen, maar dat me niet gegeven is vrees ik. Net als pianospelen en de gitaar. Ik bewonder mensen graag om hun kunde en geniet ervan als ze met passie over hun liefhebberij spreken of schrijven

Wat heb je dit prachtig verwoord. Je bent een Held Windhund… :hugs:

2 likes