Zelf leren banden maken

Doorgaan !!!

1 like

Mag ik vragen wat voor garen je gebruikt?

@Rocker, was even zoeken hoor, maar dit is goeie.

@Chlorophyl, de keeper is idd te dik, ik ga m aanpassen :grinning:

2 likes

Vet hoor, hele goeie vintage vibe bij dat bandje. Die keeper mag inderdaad iets dunner maar de overall look van het bandje is top :ok_hand:t2:

2 likes

Cool zeg :ok_hand:

Dit inderdaad, en misschien dat voor de verhoudingen een iets bredere/grotere clasp ook helpt.

2 likes

@Dpvh, zo’n mooie fishtail , dat lijkt me ook wel wat. Maarrrrr dit is een echt Seiko 20 mm buckle.

1 like

Leuke hobby!

Nu jij er alles van af weet😉, kan ik mijn 30mm bandje verkleinen naar een 19mm en zo ja, hoe doe ik dat het beste?

1 like

Ligt eraan hoe de 30 mm ban is gemaakt . Met padding of 1 stuk leer zoals ik ze maak?

Hallo Marco, bedankt voor je reactie.

1 like

20mm* band bedoelde ik. Hij is helaas net te groot. Ik heb een 19mm aansluiting. Ik vroeg me af of ik dat moet schuren, knippen oid? Ik Heb zelf helemaal geen materiaal verder in huis.

Ik zou vijlen.

Pas op met een slijpsteen. Zojuist stuk uit duim gehapt.

9 likes

Oef! Bloed, zweet en tranen die bandenmakelarij. Dit is het betere ‘handwerk’. Beterschap dan maar!

3 likes

Ai, hopelijk zijn ze daar net zo handig met naald en draad als jij. Succes!

2 likes

Dank, daar was de arts best handig in :grin:

Oei, dat ziet er niet best uit!

Ik zal maar uitkijken. Met een normale vijl moet dat lukken zonder het bandje te beschadigen?

1 like

Met een vijl beschadig je het bandje altijd. Dat is ook het doel: materiaal weghalen. Andes is een scherp mes een betere optie.

Is het een chique , klassiek bandje? Afhankelijk van de lugs zul je het altijd zien. Bij mijn banden is dat geen probleem want het is toch al vintage uitstraling.

1 like

Winterband voor de Seagull 1963 met saffier is klaar:

11 likes

hele gave band! maar die keeper :persevere:

1 like

Gaaf gedaan, maar inderdaad die keeper is wel aan de grote kant.
Is je duim weer aangezet?

1 like

Gaat langzaam omdat dat deel veel beweegt.

Komt wel goed

2 likes