Zelf samenstellen

Ik wil graag mijn eigen horloge samen laten stellen. Ik ben benieuwd waar ik dat kan laten doen, hoe duur het is en of erap behalve het uurwerk nog ander belangrijke dingen zijn waar ik op moet Letten. Alvast bedankt!

Welkom hier op het forum.
Ik zou eerder kiezen voor een basis en deze naar wens aan laten passen. (Modden)'
In de zin van: glas / wijzerplaat / wijzers / band.

Zoek maar eens naar mod / modden hier op het forum, krijg je een beetje een idee qua mogelijkheden.

Grt Richard

2 likes

of je kan ebay afstruinen, hier een horloge samen stellen uit onderdelen, en vervolgens iemand hier op het forum zoeken die dit in elkaar wil zetten.

1 like

Kijk anders eens bij Revolo. Diverse keuzes en op het eerste oog een degelijke kwaliteit(horloges zelf in handen gehad).

1 like

Wat is precies je idee/wens? Wat is je budget?

Kan je hier meer over vertellen?

Voor horlogekenners is dit wel een heel open vraag.
Niks tegen open vragen maar wat zijn ongeveer je plannen?

Het liefst niet meer dan 100 euro

Ik ben al best een tijdje opzoek naar een horloge van 50 tot 150 euro maar ik ben nogal kritisch. Dus ik kwam op het idee om er zelf een te laten maken, het liefst niet bij een juwelier ofzo maar gewoon op internet

Dankuwel

Je zou eens kunnen zoeken in de richting van een Vostok Amphibia.
Dit zijn 200 meter duikhorloges waar je zelf van alles aan kunt aanpassen.
Bezel, wijzers, wijzerplaat enz. het mooie is dat ze laag geprijsd zijn en
toch heel goede specs hebben.
Dus googelen maar op Vostok Amphibia op youtube staan ook filmpjes over dit merk.
Er zijn hier op het forum ook mensen die dit zgn. modden voor je kunnen doen.
Succes!

Dit is mijn Amphibia mod:

3 likes

Dankuwel

1 like

Kijk ook eens op www.meranom.com
een bekende en betrouwbare dealer op internet.

Of: www.chistopolcity.com
dit is de fabriek van Vostok in Rusland.
Hier zijn ook heel veel losse onderdelen te koop.

2 likes

Misschien kun je beter aangeven wat je wél mooi vindt (horloges buiten je budget?), kunnen we hier kijken welke mogelijkheden er zijn.

Ben bang dat als je erg kritisch bent je voor €150 niet een horloge naar wens kunt laten maken.

1 like

Undone. Of je het samenstellen kan noemen weet ik niet. Het is meer customizen.
Volgens mij www.undone.info of .watch

Ik ben tevreden met mijn ‘killy’ (zie profielplaatje)

1 like

Welkom hier.

Het uurwerk is bij dat budget een belangrijke factor. Je gaat voor 100 Euro niet veel keus hebben als het een mechanisch horloge moet zijn, automaat of handwinder maakt niet uit.

Voor 70 Euro kun je ternauwernood een Seiko 5je scoren en daar voor 30 Euro een bandje bij kopen, maar da’s geen modden of zelf samenstellen.

Als je daarentegen open staat voor quartz uurwerken zijn er plotseling miljarden horloges te vinden voor onder de 100 Euro waarbij ik nog steeds vraagtekens heb bij de modificeerbaarheid van die horloges, ook omdat liefhebbers die vaak niet kiezen om de modden en er dus niet makkelijk aftermarket onderdelen te vinden zijn, en deels omdat kwaliteit in dat prijssegment dubieus kan worden.

Het zou goed kunnen zijn dat een Seiko 5je voor 70 Euro + 80 euro onderdelen jouw mod gaat moeten worden, nu ik er zo bij nadenk.

Kijk anders eens bij Monsterwatches of je een basis vindt die zou werken.

2 likes

De hamvraag is; waarom wil je er eentje laten bouwen en wat is je visie?