Zelf WR verbeteren ?

Iemand hier ervaring met het zelf verbeteren van de WR
aan nieuwe of vintage marktvondsten ?

Je ontkomt er vaak niet aan, heb je eindelijk wat moois
gevonden blijkt volgens de specs dat dat model "slechts"
3 Bar WR heeft of stofdicht rated is.
Kun je dit mogelijk zelf relatief eenvoudig verbeteren door een dikkere rubber afdichting te plaatsen of een ander soort glas te monteren ?

( ik heb zelf 'n probleem klokje maar loop je geen kans dat een dikkere tussenring het probleem alleen maar erger maakt ? )

grt. Gerard

Er is een vloeistof van het merk Elma. Kan worden gebruikt op de zwakke plekken. Rond het deksel, kroon e.d. Of het drastische verbetering brengt, weet ik niet.

“Vacu-proof sealing fluid” heet het.

p.s. Ik dacht eerst dat je het Wereld Record krentenbollen eten, wilde verbeteren.

Vintage1982 Schreef:

Er is een vloeistof van het merk Elma. Kan worden
gebruikt op de zwakke plekken. Rond het deksel,
kroon e.d. Of het drastische verbetering brengt,
weet ik niet.

“Vacu-proof sealing fluid” heet het.

p.s. Ik dacht eerst dat je het Wereld Record
krentenbollen eten, wilde verbeteren.

thanx voor de tip dat ga ik eens uitzoeken (tu)

Enne wat betreft die krentenbollen…,
dat wordt misschien m’n volgende vraag…

“hoe verbeter ik de houdbaarheid van 150 krentenbollen”

Ja dat heb ik ook wel eens, en dan denk ik, oppassen geblazen en desnoods optijd het horloge afdoen. Nog nooit de behoefte gehad hier iets aan te verbeteren, wanneer een constructie het niet toelaat, zal het na een kunstgreep niet veel beter worden.

Ik ga ervan uit dat een vintage horloge of tweedehands niet waterdicht is, ook niet als het er op staat. Tijdig afdoen is de beste oplossing.
Wil je WR dan nieuw kopen en regelmatig en in ieder geval na openen laten testen, want na verloop van tijd kan de waterdichtheid minder worden.

Enige uitzondering voor mij zijn de bekende Vostok duikers, als de originele rubber afdichtingen van deksel en kroon nog goed zijn dan durf ik die zo in het water te gooien.