Zelfde horloge, ander merk

Beste lezers,

Ik ben de laatste tijd aardig wat aan het rondkijken op internet (naar horloges uiteraard) en probeer steeds meer te leren over de horlogewereld.
Zo kom ik afentoe horloges tegen die eigenlijk precies hetzelfde zijn als een horloge bij een ander merk. Ik bedoel hiermee niet namaakhorloges, maar horloges in (goedkopere prijsklasses) die hetzelfde zijn.

Bijvoorbeeld:

en
http://www.timeshop24.de/ingersoll-herrenuhr-bison-in8207bk-p-4159-1.html?sessID=92946b31e38af969b07978e7e12ae577

Zijn er fabrieken die dezelfde horloges maken voor meerdere merken, of hoe gaat dat in zijn werk?
Ben namelijk wel benieuwd waar ze dan die modellen vandaan plukken en vervolgens hun eigen merknaamp erop knallen.

Groejes,

Peter

Dat is niet zo moeilijk.Als je in die horlogehandel zit en je geeft een leverancier de opdracht om bv 500 horloges van een bepaald type te leveren met de naam "Peter"op de wijzerplaat dan kan dit.Je hebt het nl over handelsnamen zoals bv prisma lasita enz.In deze horloges zit gewoon een caliber uurwerk wat zowel in de prisma als de lasita zit,of bv een hema horloge.

Dit is wat we noemen een “plakmerk”.
Zoek daar maar eens op binnen het forum.
Plakmerken maken niet hun eigen horloges, maar kopen de modellen in bij generieke fabrieken, om vervolgens hun eigen merk erop te plakken.
Kennelijk hebben AK en Ingersoll niet eens genoeg geld om bij de (ongetwijfeld Chinese) fabriek exclusiviteit af te spreken.

Vooral als een merk enige bekendheid krijgt zie je dit gebeuren. Het is een manier om snel en zonder investeringen je merkwaarde uit te melken. Voorbeelden genoeg van horloges met merken als DNYK, Tommy Hilfiger, Diesel, etc.
Dat noemen we dan weer de "modemerken"
Een modewerk is dus vrijwel altijd een plakmerk.
Een plakmerk hoeft zeker geen modemerk te zijn.

Erg goed gevonden trouwens !!

Bas

Maar hoe is het dan met een merk als “Vuitton”?

Maken normaal tassen, maar nu ook horloges, en niet de goedkoopste…

Totaal andere kwaliteit dan b.v. Diesel, Armani, etc.