Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een Zenith Defy Classic Ceramic Blue 49.9003.670/51.R793
Nu viel mij op dat op sommige YouTube filmpjes de “paarse” siliconen escapement wheel heel goed zichtbaar is. Echter bij mijn exemplaar nauwelijks te zien. Ik ben dus eens wat foto’s gaan bekijken en het viel mij op dat bij voor zover ik kan zien dat bij de exemplaren uit 2019 er een minder dikke stuk ijzer (geen hoe idee hoe je dit noemt) voor het escapement wheel zit.
Bij mijn versie uit 2021 zit er een breder stuk voor.
Dat is niet alleen bij de ceramische versie geval. Ik zag het op foto’s ook bij de titanium versies.
Is iemand hier bekend mee en heeft Zenith dat stuk ijzer bewust later breder gemaakt omdat dat sterker/minder kwetsbaar is? Ben benieuwd naar jullie reacties en foto’s van jullie skeleton.
Hier een close up van mijn Defy. Ik heb ook de brede brug. Ik kan het escapement vaak ook slecht terugvinden. Voor zover hebben we wel allemaal dezelfde soort metale plaat. Waar heb je het plaatje van het smalle ding vandaan als ik vragen mag?
Mooie foto!!! gave belichting
gevonden gewoon via google
typ maar gewoon het type nummer 49.9003.670/51.R793 in en kijk bij afbeeldingen
legio voorbeelden