Zelos Hammerhead V3

Krijg zojuist een mailtje van Zelos dat de nieuwe versie van de Hammerhead (V3) over iets meer 2 dagen released. Ze hebben de kast dikte met 4 mm gereduceerd tot 13,5 mm en de diameter is 44 mm. Hij wordt wat draagbaarder doordat de lugs vrij kort zijn, de lug to lug width 48 mm, ongeveer gelijk aan een Seiko monster dus. Ik vind hem er erg gaaf uit zijn, mijn favoriet is de blauwe meteoriet dial.


Ik vind hem persoonlijk goed gelukt, het begint aardig te kriebelen voor een Zelos… Ik vond de eerste Hammerheads ook al gaaf, maar ze leken mij net iets te dik. Wat vinden jullie ervan? Geslaagd of alsnog een (te) grote klatser?

12 likes

Vind 'm op zich wel gaaf. Maar er gebeurt wel veel: de vele hoeken van de kast, de heftige wijzerplaat. Niet heel erg ‘zen’, zeg maar. :wink: Maar ook wel weer cool. :sunglasses:

1 like

Zelf vind ik de HH te groot en bulky. Ik heb een Ti swordfish en met zijn 42 al redelijk groot. Wel heerlijk draagbaar overigens, door het titanium helemaal. Het zijn serieus goed afgewerkte horloges. Zeker voor het geld.

2 likes

Ik vind hem goed gelukt, mooie maten ook. Die kast is ook vrij uniek. :+1::+1: Niet helemaal mijn ding omdat het echt echt modern is, maar zeker tof.

2 likes

Kan ik inderdaad begrijpen, die is ook wel erg mooi! Misschien niet over 2 dagen maar waarschijnlijk komt er wel ooit een Zelos horloge in de collectie :yum:

Je hebt gelijk, hij is druk. Maar vind de hoeken dan ook wel weer passen bij het karakter van het horloge. Ik vind hem ook cool, maar denk toch net iets te groot.

1 like

Ik heb de Zelos site ook open staan, en ik heb al een Swordfish, maar deze zien er ook tof uit, misschien toch die teal variant…? :thinking:

image

6 likes

Ziet er massief en degelijk uit, maar toch ook een heel mooi en geslaagd horloge.

:point_up_2: :ok_hand:

2 likes

Mooi horloge, maar ook net iets te hip, voor mij.

Zelos doet alvast zijn best om een eigen smoel te creëren.

1 like

Zelos maakt mooi spul met een eigen gezicht, deze ook weer. Het zal wel weer hard gaan.

1 like

Ik vind de vorm van de kast niet mooi
Het lijkt er een beetje op alsof die een paar keer terug is gegaan naar de tekentafel met de opdracht: “Er moet meer bij”

Maar is mijn mening hoor smaken verschillen :smile:

1 like

Helemaal akkoord, hier in het zelfde schuitje :sunglasses:

1 like

Big Zelos fan hier (Swordfish & Mako V3 in huis), maar ook eens met het commentaar over de kastvorm, het roept bij mij meer vraagtekens op dan een duidelijk design. Jammer voor mij dus :smiley:

2 likes

Die swordfish van je heb je daar soms een lumeshot van? :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 likes

Nee sorry, zie nu dat ik daar nog geen lume-shot van heb gemaakt! Zit nu in het buitenland en heb m niet mee dus bij terugkeer maak ik er wel een foto van! Ter compensatie dan maar een lume-shot van de Mako:

2 likes

Ik vind hem zeker apart.
En ook wel mooi.
Maar zou het wel in het echt willen zien.
Om echt een beoordeling te geven.

1 like

Swordfish is onderweg :partying_face:

2 likes

@mynameisJeff ga je hem bestellen? :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Inderdaad, jammer dat je bij dit soort merken niet even kunt passen. Maar goed, grote kans dat je hem wel kunt verkopen (zelfs boven MSRP) door de geringe beschikbaarheid

Hoe gaaf ik hem ook vind, ik kan het momenteel niet financieel verantwoorden naar mezelf na mijn recent nieuwe aanwinst :rofl: Maar er is een grote kans dat er in de toekomst een Zelos gaat komen. :wink:

1 like