Zenith A782 El Primero turquoise

Te koop: (Geen ruil of inruil )

Merk en model: Zenith A782
Diameter: 38mm
Leeftijd: 1972
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): november 2023
Factuur en/of certificaat: -
Originele doos en/of eventuele accessoires: -
Verzendkosten of afgehaald: Afhalen heeft grote voorkeur. Verzekerd verzenden kan, met risico voor de koper.
Conditie (krassen, werking etc): In zeer nette staat, houdt keurig de tijd, werkt netjes, nult perfect en is volledig origineel. Er zijn 1500 van deze gemaakt. Een bijzonder horloge dus.
Juiste schroefkroon met ster, originele ‘lobster’ band met alle schakels. Kast en band hebben minimale gebruikssporen. Plekje op de bezel op 12 uur.
Ik lever het horloge met een splinternieuw glas. Had er zelf al een nieuw glas ingezet, maar helaas zat daar na een week een nare kras op. Dat heb ik zo gelaten. Ik heb het nieuwe glas bewaart voor de nieuwe eigenaar.
Ik heb de foto’s gebruikt die ik na aankoop maakte, Het enige noemenswaardige verschil met nu is een klein horizontaal lijntje ter hoogte van de 11 uur marker. Wilde ik wel vermelden.
Servicehistorie is niet bekend.
Ik heb de wijzers na aankoop schoongemaakt en een heel licht laagje lumen aangebracht om het geheel op te frissen.
Soort uurwerk en kaliber: El Primero 3019 PHC chronograaf
Vraagprijs: €6.500
Ik verklaar hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild, als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb.

Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).
Na verkoop van het item wordt de advertentie gearchiveerd.

50 likes

Up

6 likes

Omhoog voor deze El Primero…

2 likes

Up en doe gerust een bod hoor👌
En het veegje op het glas is straks weg. Ik lever het met een splinternieuw glas, tenzij je natuurlijk geen problemen hebt en nu niet meer de eerste kras hoeft te maken. Dan krijg je het glas er los bij.

4 likes

Woensdag, echt zo’n dag waarop je niet precies weet waar je de energie voor de rest van de week vandaan moet halen. Maak nu een afspraak om in het weekend gezellig langs te komen en vrijblijvend te kijken.

Let maar op, morgen heb je energie voor drie en kijk je naar het weekend uit. Je hebt zojuist je leven een stukje leuker gemaakt!

5 likes

Ik hoorde ooit van iemand die een horloge van mij kocht dat hij weken had getwijfeld, de knoop simpelweg niet door wilde hakken… totdat de advertentie weg was. Toen raakte hij gestresst en baalde zo enorm. Wat bleek. Ik had de advertentie verwijderd omdat het mij teveel tijd kostte en ik toch een beetje twijfelde over verkoop.
Toch stuurde hij mij een bericht en overtuigde mij van zijn oprechte interesse en de gunfactor was zo hoog dat hij twee dagen later aan de eettafel zat met glimmende ogen en een horloge om de pols waar hij heel blij mee was…

Wat ik wil zeggen… doe rustig aan… de juiste man is reeds gekoppeld aan deze prachtige Zenith. Wellicht weet je het nu nog niet maar jij zit daar straks, stapt je auto in en kijkt onderweg veel te vaak naar je pols. Je hebt gewoon een El Primero… vintage, robuust, stijlvol en je bent tegen de stroom in gezwommen.

Tot spoedig, ik heb net koffiebonen gekocht. Ik maal ze net voor je aanbelt, vul zorgvuldig de percolator en zal zorgen dat de koffie de kwaliteit van de Zenith evenaart zo niet overstijgt.

12 likes

Moewhahaha dit denkt Chet van de A782!
Best cool dit ontwerp, en let ook zeker op de ali express achtige modelnaam.

In staal gehuld, met blauwe glans,
een kind der zeventiger jaren,
waar snelheid en stijl elkaar omarmen.

El Primero – de eerste, de snelle,
een hart dat klopt met 36.000 slagen,
een ritme sneller dan de tijd zelf,
maar nooit zijn waardigheid verliest.

De A782, zeldzaam en verfijnd,
met zijn warme ton-sur-ton wijzerplaat,
een glimlach van zonnestralen op pols,
een stille getuige van vakmanschap.

Geen enkel uurwerk draagt zo fier
de erfenis van Zeniths durf,
toen de wereld quartz omarmde,
maar zij de mechaniek trouw bleef.

O meesterwerk, horloge der kenners,
je tikken zijn muziek, je wijzers poëzie.
Jij bent geen klok, maar herinnering:
een bewijs dat schoonheid eeuwig is.

(Gemaakt met Chat GPT)

Ik ga haar in prijs verlagen
Het gaat de nieuwe eigenaar behagen
Hak de knoop maar door
Een glimlach van oor tot oor
Dit is geen aankoop
Dit is de aanloop
naar een postieve levensloop.
Waar je smartwatch eerst nog zorgde voor stille hoon
Heb je nu karakter aan je pols voor €6225 schoon

(Niet gemaakt met chatGPT)

10 likes

Vandaag een heerlijke wandeling in Luxemburg,
Om de pols geen Zenith, die wacht op haar nieuwe eigenaar.

We doen er nog wat vanaf. 6.125.

Een fijn weekend!

5 likes

Up

5 likes

Je kan voor de prijs van dit horloge perfect op vakantie met je hele gezin. Onbetaalbaar

Dus twijfel je tussen die vakantie of deze Zenith. Dan de vakantie!

Heb je geen gezin, ga je niet op vakantie of heb je gewoon geld opzij gezet voor je hobby, dan zou ik het wel weten. Nu met wie kent korting.

Ik ken je nog niet, maar kom je het horloge ophalen en leer ik je een klein beetje kennen dan wacht een korting. En die is niet mals. Ook niet bizar groot maar gewoon… beide met een glimlach achterblijvend. Dat kaliber

10 likes

Up!

1 like

…… Sammy… kijk …… Sammy!