Zenith ana-digi LED (wéér een :( )

Deze zag ik op ebay, ik wou eigenlijk het bandje. Kast met kapot glas, minutenwijzer verbogen, lunette ook wat slijtage sporen.

Alle schroeven en de batterij klem zijn weg.

Wat jullie ook zien zijn de brandschone batterij contacten in de kast. Hmmmm, misschien niet alleen voor het bandje kopen?
Ik kan het horloge relatief goedkoop op de kop tikken, ik heb het liefst ouwe kapotte zooi :wink:

Na ontvangst blijkt dat het bandje toch niet helemaal is wat ik zoek, wel mooie massieve schakels.

Dan maar het uurwerk even compleet maken. De batterij aansluitingen, die koperkleurige “kruizen” duwen aan de andere kant tegen de printplaat aan, op een over gecompliceerde, kwetsbare manier. Na schoonmaken is het contact weer goed.
Uurwerk compleet gemaakt met onderdelen van een door batterij zuur compleet verrotte donor.

De minuten wijzer voorzichtig enigszins rechtgebogen, uurwerk “aangezet” door de pusher linksonder even in te drukken (moet je ook maar net weten!)

Ziet er goed uit :slight_smile:

Ik vond de kast niet zo mooi, maar ik had nog een andere kast met een gladde lunette, maar wel met door batterijdampen vastgerotte knoppen, na o.a. flink schoonmaken in de ultrasoon kreeg ik de knoppen uiteindelijk gangbaar en dan krijgen we zoiets.


Datum met de stip die “pm” aangeeft. (de nul lijkt wat raar, komt door de telefoon camera)

En de seconden dus. Mooi klokje weer erbij :slight_smile:

Ziet er weer perfect uit Martijn.
Ik zou willen dat ik ook zo n gave had.
Groetjes Jack.

Mooi werk, die gladde bezel vind ik tijdloos mooi (tu)

Erg gaaf zo! Mooi opgeknapt!

Knap werk Martijn!

Dat is een mooie klok geworden !
Alleen mis ik een kroon, hoe zet je dit horloge op tijd en is dit nu een chronograaf ?

Instellen door verzonken pushers aan de linkerkant, knop rechtsboven is voor de datum, rechtsonder voor de secondes, dat is alles :slight_smile:

Leuk leesvoer:

http://www.crazywatches.pl/zenith-defy-analog-quartz-led-1975

deze nog eens op de kop tikken…
http://www.crazywatches.pl/zenith-futur-time-command-ana-digi-quartz-led-1975

Ik dacht echt dat dit een chronograaf was ivm de twee drukkers, weer wat geleerd.
De website van “crazywatches” is heel mooi, vrijwel alles wordt besproken, het zal me benieuwen hoe lang het duurd voordat je zo’n Zenith Futur Time Command hebt gevonden.