Zenith Batavia-Soerabaia 14 karaats gouden zakhorloge

Hallo forumleden,

Van een collega kan ik een mooi zakhorloge kopen, kunnen jullie mij vertellen wat een redelijke prijs is voor dit zakhorloge ? Het is in uitzonderlijk mooie staat, goed werkend maar zonder ketting. Toen hij het mij liet zien was ik meteen enthousiast, wat een afwerking, wat een uurwerk, en een mooie afwijkende kleur goud (rose ?).

Moet zeggen dat ik via marktplaats niet echt een idee krijg wat een normale verkoopprijs zou kunnen zijn, gouden zakhorloges van (voor mij) onbekende merken worden tussen de 200 en 300 euro aangeboden, let wel, dat wordt niet eens geboden. Er is wel een aanbieder die eenzelfde heeft in het zilver heeft en er 750 euro voor vraagt, is dat een courante prijs voor een dergelijk Zenith horloge, en zo ja, wat moet dan een gouden wel niet waard zijn ?

Hopelijk kunnen jullie mij wat meer vertellen over deze mogelijke aanschaf…

Alvast bedankt voor de medewerking.

M.v.g.
Roland

Hoi Roland ,

Als je wilt heb ik een gouden zenith zakhorloge 18 ct demihuntercase voor je voor 750 euros .

Met vriendelijke groet ,

Cozmo

Nog misschien wel belangrijk om te vertellen, er staat ook “van Arcken” op de wijzerplaat…

Dit soort horloges en zakhorloges zijn al eens voorbijgekomen op het forum, bekijk dit draadje maar eens :
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,37668,37670#msg-37670

Hallo Hent,

Bedankt voor de tip, deze info had ik al gelezen middels de zoekfunctie binnen dit forum, maar uit al die informatie blijkt nergens voor mij een indicatie van de waarde van het type zakhorloge dat ik nu kan overnemen…

Hoi roland ,

Over het algemeen als het een gewoon zakhorloge is zonder byzondere escapement of complicatie is de waarde het gewicht in goud. Wat er op de wijzerplaat staat is niet zo belangrijk . natuurlijk de conditie van de wijzerplaat is wel belangrijk .

Greets ,

Jeroen

Zonder foto’s… is het lastig te zeggen. Maar Zenith was geen heel bijzonder merk, in de catalogie (verzamelaars winkelprijs) komen Zenith horloges in een zeer goede staat in goud niet boven de 400 euro. Als dit geen bijzonder zakhorloge is lijkt mij 300 euro al te veel. Daarbij, kijk eens naar onderstaande veiling, weet je zeker dat het rosé goud is? En niet verguld zilver? In dat geval is deze veiling een aardige indicatie voor de prijs.

http://cgi.ebay.nl/ANTIQUE-SOLID-SILVER-CIRCA-1900-ZENITH-POCKET-WATCH_W0QQitemZ220101016306QQihZ012QQcategoryZ398QQrdZ1QQcmdZViewItem