Zenith Chronomaster Sport Rainbow 2025

Ik wilde het de liefhebbers niet weerhouden. Zie hier een nieuw horloge geïntroduceerd door Zenith op LVMH watch week 2025.

Specs:
Uurwerk: El Primero 3600, 60-uur powerreserve
Functies: Uren aanduiding, minuten, seconden, datum, chronograph
Behuizing: 41mm, 18K witgoud, 10 ATM
Band: stalen band en rubberen band
Prijs: USD 112.100

Maakt of kraak t…?

16 likes

Een heel slap aftreksel van de Daytona rainbow.
Echt een cheep ass uitvoering.

Eenvoudige subdials
Geen doorlopende rubies op de lunette
Geen diamanten op de kast.

Al met al een rippoff.

En dat uit de mond van een zenith liefhebber. :grimacing:

5 likes

Zoek de verschillen inderdaad

1 like

Het lijkt erop dat Zenith erg tevreden was over de aandacht die de Zenith vs Daytona discussie kreeg bij de release vd Chronomaster Sport en dacht: “Dat doen we nog een keer”.

1 like

Smakeloze kopie, smakeloos ontwerp.

Dat dan weer niet. (En ook niet cheap)

Maar wel

(Of beter nog, een rip off

2 likes

Ze hebben het zichzelf hier wel heel makkelijk gemaakt zeg… paar baquetjes erin en klaar

1 like

dat dus :ok_hand:

Het komt niet vaak voor maar ik ben het met iedereen hierboven eens. Kappen met dit soort onzin. Zenith onwaardig.

Gezien de geschiedenis in prijsstijgingen van de Rolex Daytona Rainbow, deze konden ze niet nog niet weggeven zo gezegd toen hij uitkwam, zou ik snel deze kopen en in de kluis leggen. Nu ziet niemand de waarde en schoonheid er in, in 30 jaar tijd kan iedereen hem waarderen.

zou die echt in waarde stijgen?

Ik vermoed dat ze vooral mikken op mensen die niet willen wachten op zo’n Rolex.

Gelukkig is hij heel erg duur, waardoor ik niet eens hoef na te denken of ik hem wel/niet mooi vind

Wat een kermis ding :joy:

Een like voor de moeite :slightly_smiling_face:

2 likes

Nou, we zien je NA topic wel verschijnen dan

In een paar woorden: ik ben er niet kapot van.

Ik vind 'm cool en mooier dan de Daytona met die lelijke iced lugs…

Horloge doet me ergens aan denken.

Zenith is een mooi merk, maar je mag afvragen of ze zich hiermee op de kaart zetten of dat het afbreuk doet aan de opgaande trend waar ze in mijn ogen mee bezig waren.

Modellen als de Tipo CP-2 waren fantastisch net als de Revival A385 en Triple Calendar, maar dit heeft een hoog ‘money grab’ gehalte. Het is geen liefdadigheidsinstelling en elke Rainbow die ze verkopen financiert misschien ook weer een ‘eigen’ model, maar toch voelt het fout.

Ik vermoed dat ze 2 product managers hebben. Een voor heritage, 1 voor modern. En die voor modern durft nogal eens zwalpen naar mijn mening.

Da’s een mooi, ik neem aan Vlaams woord. Kende ik nog niet.

1 like