Ik heb een witte CMS en ben er zeer tevreden over. Met de band heb ik ook geen problemen (Ik heb wel zelf de sluiting aangepast. Nieuw is die inderdaad niet prettig.) De totale band krijgt van mij een dikke 7. Ik heb div. oude en nieuwe type Rolex gehad, dus heb echt wel vergelijkingsmateriaal.
Ga hem bekijken en oordeel zelf, succes.
Ik heb hem ook gehad 🫣 geen Rolex maar wel een eigen “gezicht” ik kon niet wennen aan de band/clasp. Ik zou zeggen eerst gaan passen.
Dat van de bracelet word wel vaak gezegd. Ben wel benieuwd!
Het is wel een Rolex hommage
Ik had volgens mij de eerste in Nederland, heel mooi horloge met goede wrist presence en fijne afmetingen. De band is OK, geen Oyster kwaliteit maar ook zeker niet slecht. De clasp rammelt wel wat. Ik heb hem uiteindelijk verkocht omdat het geheel voor mij was te druk was, vooral de bezel met tachy was voor mij té. Daarna de A386 Manufacture gekocht, en die nog steeds in bezit. Maar overall echt een mooi ding en ik vind Zenith gewoon een cool liefhebbers merk.
De zwarte is overigens mooier dan de witte, vind ik
Yes
Beide zijn mooi , maar persoonlijk vind ik bij de zwarte plaat de de kleuren van de subdials er mooier uitspringen
Conclusie:
Zwart, eventueel boutique editie (japans of 3-kleur bezel)
Geen goud
Geen list want ze blijven niet bij iedereen en -met wat zoeken/geduld- vlot onder list te vinden. Laat n ander maar de afschrijving nemen in deze Tijden
Neem toch maar met staal band, om zelf te ervaren, maar het is een bandenslet dus ok. Grote kans dat ie wordt doorverkocht ooit, met staal erbij altijd beter
Suk6
Hoe kom je daar nou bij?
Verschil met Daytona is optisch groot (ik heb ze beide naast elkaar gezien).
Technische ook grote verschillen.
Maar maar maar, iedereen roept het!!!
Iedereen die beide nog nooit in handen heeft gehad…
Wat heb je er aan gedaan dan?
Heb ik een keer uitgelegd in het Zenith only topic volgens mij, ongeveer een jaar geleden.
Ohh met een tangetje iets wat verbogen toch?
Yep, heel simpel.
Staat me wat van bij ja. Als je echter fliplock vd sluiting open hebt kan je hem super makkelijk van de “achterkant” van de sluiting open doen.
Klopt, heb ik toen ook gezien van iemand. Mijn bedoeling was om hem via de “normale” manier op een juiste wijze te kunnen openen.
Ik heb 2 ogen
Het is geen 1 op 1 kopie. Maar waar Zenith het idee en inspiratie vandaan gehaald heeft is meer dan duidelijk.
Volgens mij het eerder andersom…
Echt:
Zie hier: https://www.zenith-watches.com/int/products/chronomaster-sport-genesis
Manmanman , schei toch uit met dat afgezaagde commentaar.
Kast is anders , wijzerplaat ook , en de bezel lijkt er ook niet op .
Beslist geen kopie of hommage, dat heeft een merk als Zenith die notabene nog de uurwerken voor de Daytona heeft geleverd ook helemaal niet nodig