Zenith Chronomaster Triple calendar Moonphase

Beste medeleden,

Ik ben erg gek van de Zenith El Primero Chronomaster Triple calendar met Moonphase.
Een hele mond vol maar dit is dus het horloge waar ik al een tijd naar uitkijk. Nu heeft een collega van mij onlangs zijn Zenith Chronomaster Open T compleet laten servicen bij Zenith en hij was hier een aanzienlijk bedrag voor kwijt (bijna 900€) Heeft er iemand enig idee hoeveel het kost om een uurwerk dat zoveel complicaties heeft te laten servicen? Het lijkt mij dat dit nog een stuk duurder is. Iemand ervaring mee?

2 likes

Het gaat dus om het volgende horloge met de El Primero calibre 410(Z)

5 likes

Reeds een tabel gevonden van Zenith zelf waar verschillende uurwerken worden genoemd waaronder de calibre 410. (iets met verder kijken dan je neus lang is) :smiley:

Nu op zoek naar dit model! 01.0240.410

Wel een kanjer .
Weet dat de manager van schaap en citroen in a, dam hem om had vandaag .
Zag er strak uit .

Re: Which Zenith El Primero Chrono to aim for?
Servicing costs on these are not bad. Not sure where the rumors start, but common belief that mechanical chronos cost thousands to service is just BS.
Almost all manufacturers post servicing costs. Zenith is no different.

All the rates are here: (in CHF, but 1 CHF = 1.02 USD, so essentially at parity with US dollar)
Watch Maintenance Rates - Zenith Luxury Watches
Full service (incl taxes and shipping and buffing) on std El Primero is 650 CHF\USD
For chronomaster triple date\moonphase (cal 410) it is 750 CHF\USD

https://forums.watchuseek.com/f2/zenith-el-primero-chrono-aim-2989322-2.html

Let wel, is uit 2016…

1 like

Dankjewel Nick!
Had het reeds gevonden maar het viel mij enigszins mee :wink:

Dag Autokriek,

Je kunt even bellen met Wesselink & Vreeker in Alkmaar. Zeer kundige horlogemakers die de meeste uurwerken wel kunnen servicen.

Voor mij hebben zij een paar jaar terug een Valjoux 7751 uurwerk een full service gegeven voor een bedrag tussen de 250 en 300 euro. Qua complexiteit/functionaliteit ontloopt de 7751 de El Primero niet veel, dus met een beetje geluk kom je bij W&V op eenzelfde soort bedrag uit voor je Zenith.

1 like

Ik heb enkele maanden terug een Zenith Chronomaster laten servicen bij S&C / Zenith en de kosten hiervoor waren €795,- waarvan een kleine €600,- voor alleen de service.

oei! dat is pittig!