Zenith Defy Classic goedkope versie van AP Royal Oak?

Die Defy is wel mooi. Ver onder list te krijgen ook. Iemand m hier?

Eigenlijk vind ik deze Zenith mooier dan de getoonde AP.

1 like

Jammer dattie niet nét iets kleiner is!

En hier een gp laureato.

Ongelooflijke wat lijkt het allemaal op elkaar.

:laughing:
:beers:

2 likes

Volgens mij is dat volstrekt logisch dat je dat denkt, want zo werken onze hersenen meestal.
Waar ken ik dat ook alweer van? oja dat lijkt volgens mij op die AP!

Het is ook volstrekt logisch dat ontwerpers succesvolle designtaal meenemen in hun nieuwe ontwerpen.

En wij begrijpen allemaal dat als je nog een keer gaat kijken inderdaad het schroefje op bezel ontbreekt :wink:

Dat dus :point_up:

Doet je beseffen welke grootte-orde van mark-ups er zijn op die AP’s niet ?

Mij aan een horloge met 3 wijzers en een datum…
Ik snap wel vaker niet wat men allemaal als gejat, geleend of nagemaakt denkt te zien in iets wat op een horloge lijkt :wink:

En ik vind dit geval heel ver gezocht maar als jij het zo ziet dan zie je het zo en prijs ik mezelf gelukkig dat ik het zo niet zie :slight_smile:

Zenith begon volgens mij eerder met die rare kasten. Overigens vind ik die vroege Zenith Defy’s en El Primero’s met gekke kasten prachtig. Hieronder een aantal foto’s.

5848aff56dbff

47690640_2045160458901162_5534740561336038463_n

4 likes

Een jaar geleden toen ik dit topic creëerde en om de hoek kwam kijken op het forum en de horlogeliefhebberij stelde ik deze vraag… een jaar verder zeg ik “wat is die defy een ontzettend mooi horloge, helaas net iets te groot voor mij” zonder enige vergelijking met een ander model te zoeken

1 like

Ik begrijp je zin niet helemaal :roll_eyes:

Oei die Defy met dat oranje is wel heel gaaf :+1:kwijl kwijl.

1 like

Echt he…Iconisch model. :D:D:D

1 like

Ik vind de wijzerplaat van de AP echt heel veel mooier. Heb hem weleens in het echt gezien, in mijn handen. Er zit zoveel detail in het ontwerp en inde afwerking. Dat zegt natuurlijk niet dat die Zenith niet slecht is. Het lijkt erop dat die een sunburst dial heeft, die heb ik persoonlijk het liefst champagne kleurig.

De zenith lijkt ook op mijn Grand Seiko SBGV247:

Het zou inderdaad raar zijn om op zo een ogenblik snel de ogen te sluiten…

Ik vermoed dat het verschil tussen kostprijs van zo’n model en de uiteindelijke verkoopprijs zéér groot is in vergelijking met andere duurdere merken.

1 like

Nee joh…Maar je maakt een grapje neem ik aan?

Dat geloof ik graag. Bizar eigenlijk als je er over nadenkt.

Je hoeft je niet te verantwoorden hoor voor je gedachtengang.
Was natuurlijk ook een beetje een dolletje van mij. Ik begrijp wel wat je zegt, als je de 2 los van elkaar ziet doet het je aan de ander denken, dat kan.

Zouden beiden in 1 collectie zitten zou ik het wel wat overlap vinden maar als het je aanspreekt dan is dat verder prima toch. Maar ik doelde ook een beetje op het veel gehoorde, dat lijkt op, is afgekeken van etc. Dat lees je nog wel is op HF :wink:

Maar ik deel je mening, die defy is lekker :+1:

1 like