Zenith Defy Classic goedkope versie van AP Royal Oak?

Als ik naar de Zenith Defy kijk dan zie ik eigenlijk een soort goedkopere Royal Oak,… maar dat terwijl ik de Zenith Defy Classic wel kan waarderen. Zien jullie wat ik bedoel of is dit onzin?

5 likes

Ja, de band is precies hetzelfde, de dial ook, hetzelfde geldt voor de datum, de wijzers, de indices, het woord automatic versus defy. Maar zeker de bezel is totaal hetzelfde. Die kroon is ook hetzelfde. Hoe krijgen ze het voor elkaar?

16 likes

Nu je het zegt … ook wel een beetje :

:grin:

17 likes

Nee dus? :sweat_smile: Ik zie ook wel dat al die componenten niet gelijk aan elkaar zijn… maar als ik enkel de Zenith zie dat doet mij dat denken aan de AP. Zal wel aan mij liggen dan.

Je weet dat dit Godslastering is?

Zijn dit niet beide Genta ontwerpen?

1 like

Als ik de Zenith bekijk zie ik een mooi hedendaags horloge, en als ik de AP bekijk zie ik een vreselijk jaren 80 ontwerp dat ze 20 jaar geleden al in de kliko hadden moeten gooien. :thinking:
Dus ja, ze lijken wel op elkaar. :joy::wink:

12 likes

Vind de zenith wel netjes! Wat kost die zenith?

Edit: een slordige 4k…

Nou ik houd van klassiek, maar hier zou ik echt voor de Zenith kiezen.
Schitterend horloge.

1 like

Zenith: voor mij financieel onbereikbaar.
Audemars Piguet: ook onbereikbaar.

Ik zie de overeenkomst wel hoor.

11 likes

Ja beide een metalen band, drie wijzers en een datum : als twee druppels water !
Wat een onzin.

2 likes

Alhoewel:
photo Screenshot_20180907-212757_AliExpress_zpstvxnzclu.jpg

3 likes

Zenith was eerder.

2 likes

Zelden ben ik het ergens zo mee eens geweest.

Ik pleng hete tranen. Van geluk. :grinning:

3 likes

De band lijkt veel meer op die van de nautilus met de centrale afgeronde links

image

1 like

Tja, de Nautilus; nog zo’n ontwerp dat over z’n houdbaarheidsdatum heen is. :thinking:

6 likes

Eerder met een heel ander model horloge dan toch. Behalve de naam hebben ze weinig gemeen.

Ik ga effe m’n bril pakken.

Het zijprofiel maakt duidelijk dat er wel degelijk overeenkomsten zijn, ik had in ieder geval dezelfde gedachte bij het zien van de Zenith

Ik zie eerder een IWC Ingenieur in die band

3 likes