Mijn vader had ooit een Defy, waarschijnlijk gekocht eind zestiger begin zeventiger jaren. Dit was het horloge dat hem het meeste aan het hart lag.
Helaas is het horloge lang geleden verloren gegaan. Ik zou hem graag eens een database kunnen aanbieden om zijn model terug te vinden. Ik heb al eens gegoogled maar vind niet direct een site met wat geschiedenis en de verschillende modellen, ook niet op HF ofwel heb ik niet goed gezocht
Kan iemand mij op weg zetten aub?
Ik vermoed dat de vintage modellen niet veel te koop komen mochten we zijn model terug vinden? Hoe liggen de prijzen voor deze? Long shot, I know maar ben niet echt op de hoogte van de Defy geschiedenis. Alvast bedankt voor evt nuttige reacties omtrent deze horloges, gebruikte kalibers en dergelijke…
deze opknapper is net voor 1 011 EUR gegaan op ebay
de witte kom je het meeste tegen en dan de grijze fumé
als je de iconische ladder bracelet erbij wil, zou ik aanraden die niet achteraf te willen kopen, maar ineens een horloge te kopen waar die al bij zit
+Mooie scherpe kast, wijzerplaat niet vergeeld, wat bij deze veel voorkomt, ladder bracelet
-lumedots wijzerplaat hebbent vocht gezien en ik heb vragen bij de sluiting van de ladder bracelet lijkt mij niet origineel bij deze band
De sluiting hoort inderdaad niet op deze band. De kast is niet rondgepolijst (lekker scherp) maar de brushing op de 12 en 6 uur vlakken lijkt wat grof, maar kan ook de lichtval zijn.
De prijs is redelijk normaal, ook gezien de ‘mankementen’. De modellen met de originele ladder bracelet zijn vaak duurder dus als je hier niet in geïnteresseerd zou zijn dan zou je je een honderdje of 2, 3 kunnen besparen door er eentje te kopen op leer.
Minder origineel (voor sommigen vloeken in de kerk) maar het gaat om wat je mooi vindt en wellicht ook hoe je vader hem droeg.
Succes met de zoektocht!
Ik ben in ieder geval heel erg happy met die van mij. Momenteel weg voor een service beurt, dus moet hem een tijdje missen.