Zenith defy uit de 60-er jaren

Hoi allemaal, hierbij een Zenith defy die ik zelf nog nooit heb gezien maar wel gecharmeerd van ben. Vraag is: wie kent dit model, is deze origineel, zijn er bijzonderheden? En wat zou een model als dit voor een waarde hebben? Volgens de verkoper is deze recent geserviced en loopt ie goed.

Ben benieuwd welke info hierover is, dank alvast.

1 like

Probeer Google eens :joy:

1 like

Dat kan ook maar hecht meer waarde aan jullie expertise

1 like

Watch investing for everyone.

Anyway: ik vind de caseback niet acuut heel okselfris

2 likes

Serieuze pitting op die kastbodem en zo te zien al wat gepolijst daaraan.

Uurwerk klopt, plaat lijkt ook te kloppen, net als kast en bodem.

2 likes

Plaat lijkt wel wat sleepsporen te hebben, maar kan ook de foto zijn.

Waarde denk ik rond de 600 euro, maar als je het zeker wilt weten moet je even kijken waar deze voor wordt verkocht.

Ze vragen 1000 voor deze met een andere plaat.

650 dollar voor deze.

Best offer. < 500 dollar dus.

Ach, je kunt zelf ook zoeken op de verkochte items.

Belangrijkste vraag: hoeveel vraagt hij er voor?

4 likes

Zou dan 1969 moeten zijn, is het jaar waarin de Defy werd gelanceerd. Degene die je toont is de A3642. Kom je regelmatig tegen en ook hier op HF is er minstens één aanwezig.
Is later ook een re-issue van gemaakt.
Dat je er gecharmeerd van bent snap ik wel, hij is mooi hoor.
Zou qua prijs wel eerst even rondkijken op eBay en Chrono24, wordt nog vrij veel aangeboden.

4 likes

Prijzen zijn afhankelijk van de conditie. Dit exemplaar is origineel maar zoals een voorganger ook al aan heeft gegeven is er iemand flink aan het polijsten gegaan en naar mijn mening er veel te veel vanaf gepolijst heeft. Diepe krassen linksonder. Conditie is dus mwah. waarde ong €400-450

Uiteindelijk een defy gekocht uit 1971 die niet helemaal top meer was. Full service door @Lieuwedv laten doen die ook nieuwe lume op de wijzers heeft aangebracht en een mooi nieuw bandje door @Sandra. Super blij mee! !

afbeelding|375x500

17 likes

Geniet ervan Ted :+1: Hij loopt weer heel strak na de service :ok_hand: Leuke uurwerken om te doen :slightly_smiling_face:

1 like

Welk uurwerk is het?

2562