Zenith El Primero 50th anniversary

Beste horloge liefhebbers,

Ik kwam op de site van Ace Juweliers deze foto tegen van de El Primero 50th Anniversary

Het lijkt erop dat het een exacte kopie is van de eerste. Chronograafwijzer, tekst en ook de andere wijzers. Hij schijnt te koop te zijn in een set van drie, maar misschien ook apart verkrijgbaar??? geen idee

Wat vinden jullie??? mijn eerste reactie? :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

17 likes

Gaaf horloge, maar de wijzerplaat is te druk en er staat teveel tekst op. Die datum hadden ze ook achterwege moeten laten.

4 likes

Jouw kritische opmerkingen over dit horloge komen vaker voorbij. Ik moet ook zeggen dat ik die kritiek wel begrijp en soms ook deel. Het weerhoudt mij er ook van om vol voor een El Primero te gaan.

Maar als anniversary issue vind ik het een erg geslaagde actie

Jij hebt liever deze ietwat rustigere - beter leesbare - uitvoering… :sunglasses:

Ik ook trouwens! :wink:

Ik zou hem dragen. Mooi ding! :ok_hand: …alleen vrees ik dat de prijs me wel eens zou kunnen gaan nekken.

3 likes

Naar de prijs heb ik bewust maar even niet gekeken. :wink:

1 like

Mooi horloge :heart_eyes: muv de band, maar dat kan eenvoudig opgelost worden :grin: (ben niet zo van de kroko’s )

1 like

Niet los verkrijgbaar, alleen in de set.

Alleen in de set? Dan is het een kwestie van jammer, maar helaas

Ik meen dat @Captaingingerbeardd bij Ace werkt dus misschien kan die het je vertellen.
Maar hij is zeker errug mooi :+1:

2 likes

Zal het morgen even navragen maar ik geloof dat ze alleen in een set verkrijgbaar zijn.

2 likes

OK! Hoor het graag.tnx

Gewoon 50k aftikken voor de set. Ik zie 't probleem niet. :sunglasses:

2 likes

50K? Absurd! :persevere::persevere::persevere:

Dan wil je 'm niet graag genoeg! :wink:

2 likes

Ik ben een fan van de Zenith El Primero. Zowel qua ontwerp als qua uurwerk. Maar soms raak ik verward van alle verschillende versies die er zijn en dat vind ik wat minder.

Hoe onderscheid dit zich bijvoorbeeld van de Zenith El Primero Original 1969 ook in 38mm?

Ace Amsterdam?

1 like

Si, senor :slight_smile:

Beste Grim,

Er zijn inderdaad veel verschillende versie van de El Primero. Dat komt met name omdat Zenith zich op de kaart heeft gezet met het uurwerk. Zenith heeft in tegenstelling tot andere merken nooit een echte lijn gehad.
zoals b.v een Speedmaster, Submariner, Reverso. Er zijn nu wel andere lijnen zoals Elite, maar over het algemeen is Zenith bekend om dit uurwerk.

De eerste is de A 386.

De 50th anniversary is dus een tribute aan dit eerste model.

Volgens mij rond 2011 is Zenith begonnen met een re-issue van dit eerste model te maken in 38mm. De Zenith EP 1969 38 mm. De 42mm bestond toen al met de karakteristieke kleuren subdials

Deze re-issue is elk jaar ietwat veranderd. Steeds minder tekst op de wijzerplaat en de zwarte subdial is in de laatste editie (afgelopen jaar) geplaats ‘onder’ de blauwe en grijze subdial.

6 likes

Duurde iets langer, sorry.

Helaas zijn mijn vermoedens juist: alleen in set te koop.

1 like

Ik vind hem erg fraai.
Zou ook best interesse hebben.

Momenteel blij met m’n eigen Zenith.
Het merk is enorm ondergewaardeerd waardoor veel mensen niet eens doorhebben dat je zo’n duur horloge draagt. (iets wat ik als een voordeel zie)

Qua afwerking zijn ze echt wel héél ver. Mijn Zenith uit 1998 is beter afgewerkt dan mijn nieuwe Speedmaster uit 2016. Gelukkig zijn hier op het forum nog wat Zenith liefhebbers waardoor we onze passie toch een beetje kunnen delen en promoten hier :smiley:

2 likes