Ooit eens gehad en ingeruild en altijd wel wat spijt van gehad. dus nu is ie na lange tijd terug (en jawel, identiek dezelfde!) Zelf gevonden bij de dochter van de eerste eigenaar (de man kwam te overlijden en is juwelier geweest en droeg deze als z’n zondaagse horloge). ongepolijst en altijd top verzorgd. De El Primero big blue. is zo’n typisch horloge; you hate it or you love it. Ik vind hem geweldig. typische 70’s look met de forse TV-case en geïntegreerde band. Legendarisch binnenwerk uiteraard. Zeer massieve en zware band.
Kwijl… Kan niet veel beter als je een grote jaren 70 bonk metaal zoekt. Ook nog met die super band.
Ik heb eentje bij Brocantique in handen gehad en ik heb er wel even van wakker gelegen. (Die heeft een andere band trouwens)
klopt, dr zijn 2 types banden, dit is van de eerste reeks, de maker ging tijdens de productie failliet en dan zijn ze overgestapt op NSA zenith banden het is een serieuze klatser maar ik vind hem geweldig
Hoe heet die originele maker eigenlijk van die banden? Ben ik nooit achter gekomen.
Chatelain
Nice.
Tof dat je exact dezelfde nog heb terug gevonden
Zit hier ook het 400 uurwerk in of wat anders? Zit heel erg te overwegen om toch voor een nieuwe EP te gaan 38 mm te gaan. Maar keuzes keuzes…
Deze is inderdaad de el primero 3019PHC, ook de cal. 400 genoemd
Ben je doelbewust je horloge terug gaan zoeken?
Anyway: prachtig!
De koper bood hem mij zelf opnieuw aan na bijna 2jaar hij had hem al die tijd in de kluis liggen. thanks!
klopt! typische die kasten e, echt een massief blok staal. ik draag het zelf wel graag zo’n zware horloges, idem met mijn ploprof, zijn gewoon schitterende tijdloze dingen
Absoluut love it! Legendarisch uurwerk in een bijzondere uitvoering. Heel veel plezier ermee!
Mooi!!
Wat mij betreft een icoon van Zenith
Mijn beste,
Een prachtige verschijning!!
Als een sieraad voor om de pols!!
Orologio Signaturis Temporis.