Zenith Elite Ultra Thin: ervaringen en alternatieven

Jaeger-LeCoultre Master Ultra Thin Small Second. Met small seconds op de 6:

11 likes

Zenith Elite in de collectie, evenals een Piaget 9p2.

Koop de Elite, daar krijg je geen spijt van.

1 like

Watchfinder heeft er net nog een video over gemaakt.

14 likes

https://www.google.nl/amp/s/www.ablogtowatch.com/citizen-eco-drive-one-watch/amp/

Ultra dunne citizen

2 likes

Ik ben in het bezit van de UT Roman Dail
Het horloge draagt echts alls een dresswatch ondanks de 40 mm. Ik real life veel mooier dan op de fotos
Ben destijds op de Roman Dail gevalen en vond de small second op 9 idd eigenwijs
Het laatste zorgt tegrnwoordig voor twijfel.
Dat is met name in de doos want aan de pols vind ik hem mog steeds prachtig
Mijn voorkeur is dus duidelijk voor de Zenith

5 likes

Deze zijn ook erg mooi en minder speels:

9 likes

De Zenith, oogt super classy.

1 like

Schitterend horloge inderdaad. Zeer subtiel en toch een redelijk formaat. Qua onderhoud durf ik een ook weinig over te zeggen.
Afschrijving is vrij hoog mocht dit nog meespelen in je beslissing.

Succes in elk geval

1 like

Of een junghans? Nog nooit live gezien, maar op de foto vind ik deze altijd prachtig. En je houd nog wat geld over voor een bijpassend pak.


a738d22f6d50b1890babf069daf533be

10 likes

moet je hierbij het uurwerk als los accessoire kopen zeker :grin:

ja, is gewoon een leeg doosje…met plakplaatje :slight_smile:

1 like

Ow die zijn mooi…alleen snapt Junghans niet dat er ook bouwvakkers(polsen) bestaan waar af en toe een dresser op moet.

37,7 mm diameter gaat hem hier niet worden. Maar schitterend!

1 like

Parmigiani Fleurier Tonda, 8mm dik, 39mm diameter. Onbekend merk, maar al hun uurwerken zijn in house. Onder andere Richard Mille gebruikt de uurwerken van PF ook in bepaalde horloges.

Edit: wat een zwakke foto’s… Even mooiere zoeken :slight_smile:
2018-01-20-17-29-49-2018-01-20-17-29-57-

3 likes

Gaat binnen budget in ieder geval niet lukken. Wel mooi!

1 like

Hmm klopt. Ik dacht dat de Zenith wat kostbaarder was, inderdaad :).

Parmigiani is idd niet zo bekend als de andere grote merken, maar doet er volgens mij niet voor onder… Ace Jewelers uit amsterdam verkoopt het sinds enkele jaren www.ace.am

Klopt idd. Het doet ZEKER niet onder aan merken als oa Jaeger, Patek & AP. Wat ook tof is: Parmigiani maakt ook diverse wijzerplaten voor deze grote merken. Misschien leuk om op te zoeken: Blue Abyss Parmigiani. Ze hebben van een stuk meteoriet wijzerplaten gemaakt, echt prachtig resultaat.

1 like

Ik heb alle suggesties eens goed op me in laten werken het filmpje van @Tim_Jong-un een keer of 4 afgespeeld.

Op basis daarvan heeft de Zenith nu mijn voorkeur maar dan wel in de uitvoering uit het filmpje, met een donkergrijze i.p.v. zilveren plaat. Deze heb ik helaas nog nergens online kunnen vinden maar ik zoek rustig verder. Mooi om te zien dat er hier wat positieve ervaringen en reacties waren.

De JLC van @Hieronimus is geweldig maar alleen verkrijgbaar met lichte plaat en ook gebruikt boven budget. Dat laatste geldt helaas ook voor alles waar Parmigiani of Piaget opstaat.

Prachtig en leuk merk maar mede dankzij de lugs waarschijnlijk wat groot.

Wat wel nog in mijn hoofd zit is de suggestie van @Bidle om eens naar vintage te kijken. Inmiddels heb ik een paar mooie Seamasters, Longines en een IWC omgehad en de klassieke maatvoering sprak me erg aan.

Wordt vervolgd, denk ik, maar bedankt voor jullie hulp!

3 likes

Frederique Constant Slimline.
En misschien niet wat je zoekt, maar deze is er ook met moonphase :heart_eyes: