Zenith Grand Pris Paris 1900

Hallo allemaal,
Mijn ouders hebben een aantal zakhorloges van mijn grootvader en zijn zus (destijds horlogier te Maastricht op ‘de Kleine Staat’). Een uurwerk is een zilveren, werkelijk prachtige Zenith Grand Pris Paris 1900. Zelfs de wijzers en de plaat zijn in 100% staat. Het uurwerk is overal mooi gesigneerd met 3221627 en 2923. Verder het zilvermerk 0.800, het ronde zenithteken met sterren en vogeltje (denk ik) weergegeven in een vorm van een diamant. De wijzers hebben een mooie paarse gloed. Er zit ook een ‘stopwatch’ op met de tekst ‘calculé par 1000 métres de distance’. En ik maar denken dat ze alleen Pontiac verkochten :slight_smile: Wie weet meer van deze uurwerken qua jaartal, adres voor een service, etc? Foto’s zijn net gemaakt ‘by night’ dus zijn niet geweldig. Gr Ron

Ik merk net dat ik het uurwerk vergeten ben te plaatsen. Dit volgt morgen :slight_smile:

En het uurwerk…

Ik vind die medaillons altijd indrukwekkend. Gaaf exemplaar…

Hoe bedoel je niet geweldig, WEL geweldig. Wat zijn de afbeeldingen op de achterkant ?

Mischien kun je beter geen serienummers vermelden bij je posten…

Pracht ding, geniet ervan !

Zeldzaam mooi horloge. Wees er maar heel zuinig op.

Gerwin

De achterkant is glad. Hoezo kan ik de serienummers beter niet vermelden? Alvast bedankt voor jullie reacties. Ik hoop dat ik nog meer info kan vinden over het horloge…

Geweldig exemplaar, een stukje geschiedenis…

Bedoelde op foto 2.

voor wat betreft serienummers, zie hier :
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,34901,34901#msg-34901

ziet er super uit … (tu)

zier er super uit ! btw hoe is het afgelopen met je " Breitling " ?

Praaaaaaaachtig ;

Mooie uurwerk en mooie zwanenhalsregeling. Kwijl.

Erg leuk jullie reacties. Wat is dit horloge bij benadering waard?

Ik wilde net de uitkomst schrijven van de beoordeling van de Breitling is… Komt eraan!

Wie kan me verder helpen aangaande de waarde van dit horloge? Heeft iemand een boek/catalogus of ken je iemand die me verder kan helpen, dan hoor ik het graag. Vr gr Ron

Prachtig horloge Ron,
de waarde zal ergens tussen de 200 en 300 euro liggen,
zie ook deze link naar mijn Jaeger zakvest chronograph http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,38723,38723,quote=1#REPLY

groet, André

Hallo Ron,

Dit zijn echt werkelijk BEAUTY’S. Bij dit soort horloges gaat mijn hart echt open en het kwijl loopt met groooooooote hoeveelheid uit mijn mond.
Ik denk dat de waarde in euroos tegen zal vallen, zoals Andre al schreef. De waarde die jij eraan geeft, omdat het een erfstuk uit de familie is (gevoelswaarde), ligt véél hoger dan de waarde in geld. De verzekeringswaarde is weer een heel ander verhaal, want hoeveel moet je er nu voor betalen om het in je bezit te krijgen. Stel dat je dit horloge gekocht zou hebben in de jaren 80, toen lag de waarde vele malen hoger als nu. Ook de waarde van klokken in die tijd lag veel hoger dan nu. Op dit moment vind ik dat de waarde van dit soort horloges, maar ook van de klokken, bij de “handel” erg laag ligt. Kijk maar eens rond op internet.
Je schreef in je eerste bericht dat je eventueel een service adres zocht. Ik wil dit horloge met alle plezier een onderhoudsbeurt geven als dat nodig is. Indien je interesse hebt, neem dan kontakt met mij op.

Ik heb je een pers. bericht gestuurd Joop…

Mooi exemplaar kan ik als Zenith liefhebber/verzamelaar van Zenith zakhorloges in spe rustig zeggen. Als je meer over het horloge wilt weten is dat gewoon een kwestie van Zenith aanschrijven ik heb altijd keurig een reactie terug ontvangen. Voor wat de prijzen betreft is al genoeg gezegd genoemde prijsindicatie is reeel. Mocht je een Email adres willen hebben van een de Zenith archievaris neem dan even contact op.

Hallo Zenith, ja dat emailadres zou ik grag krijgen. Je kunt me ook een pers. bericht schrijven. Vr GR Ron