Zenith Grand Prix Paris 1900 zilver reparatie ?

Beste leden,

Ik heb hier een Zenith Gand Prix 1900 zak horloge en wil graag jullie mening weten of ik dit zak horloge “moet” laten repareren.

Zoals jullie zien is het secondenwijzertje en de kleine wijzer afgebroken en zullen dus vervangen moeten worden. Ook het glas (kunstof) zit los maar dat zal niet al te lastig zijn.
Het uurwerk loopt perfect en ziet er naar mijn mening nog goed uit.

Is het nog de moeite om dit zak horloge op te knappen ?
Alvast bedankt voor jullie mening en reactie’s!

Groeten Jolle

1 like

Ik heb contact gelegd met een zenith “dealer” en hij zal dit zakhorloge bekijken en hoogst waarschijnlijk repareren. Ik zal het resultaat laten zien !

4 likes

Hoewel ze niet heel veel waard zijn is deze zeker wel de moeite waard, tevens lijken de benodigde reparaties mij niet heel ingrijpend.

Ik heb het horloge vandaag aangeboden voor de reparatie. De wijzers worden vervangen en tevens wordt er een nieuw glaasje ingezet. Het andere venster was van kuststof en volgens de reparateur er vermoedelijk later ingezet.
Ook krijgt het uurwerk een kleine opfrisbeurt. Het is zeker niet gratis maar in overleg toch wel raadzaam om het te laten uitvoeren.

De “waarde” viel me niet tegen (al ben ik nog niet thuis in deze interessante wereld) het uurwerk schijnt een erg accuraat uurwerk te zijn die in de top klasse van zenith verwerkt zijn.

Al met al een leerzame dag vandaag wat mij 2 uur van mijn tijd heeft gekost :slight_smile: en wat euro briefjes maar ik denk dat het me meer dan waard is.

Welke waarde zou u aan dit horloge koppelen, puur om een indicatie te krijgen.

Ik ben niet heel erg thuis in zakhorloges maar een gemiddeld zilveren zakhorloge van een goed merk gaat weg voor €150-250.

Natuurlijk is hij meer waard als deze een service heeft gehad dus factuur goed bewaren.