Zenith Grand Prix Paris 1900

Wie kan mij helpen? Ik heb onlangs een Zenith gekregen van een familielid en het leek me wel leuk om deze weer netjes aan het lopen te krijgen. Dat heb ik laten doen door een goede uurwerkmaker. Hij kon me echter niet vertellen uit welk bouwjaar deze Zenith komt en wat de waarde er van is. Niet dat ik hem snel zou verkopen, ik vind het gewoon een heel mooi ding.

Het uurwerk is zoals gezegd geheel gereviseerd, wijzerplaat schoongemaakt. Glas is origineel gehouden.

Wie kan mij meer vertellen? Serienummer uurwerk is 1714707. Nummer in de achterklep van de behuizing is 4718565.

4 likes

Het uurwerk serienummer verwijst naar een productiemoment omstreeks 1914.

Dankjewel voor je reactie, waarschijnlijk wel oud dus? Heeft zo’n ding nog waarde? Is het handig of nodig deze te verzekeren of in ieder geval een beetje apart te leggen?

Zo te zien is het geen edelmetaal maar het heeft zeker waarde, verzekeren lijkt me onnodig.

1 like

Qua waarde wat @HorloG zegt en dit:
Ik zag op Internet voor eenzelfde exemplaar in mindere staat, wel lopend maar zonder onderhoudshistorie en met beschadiging op de wijzerplaat een vraagprijs van € 100,–.

1 like

Ik heb van mijn opa 2 Zenith horloges geërfd. Het grote Zenith horloge is Grand Prix 19190 serienummer 2144291 4403. Het andere kleine Zenith horloge staat serienummer 379270. Beide horloges werken nog. Kan iemand mij informeren over het bouwjaar, welke versie en wat de waarden zijn van beide horloges?

Zie foto’s,

Alvast bedankt

Jeroen van Horen

Op het uurwerk (achter het binnendeksel, te openen met een aardappelschilmesje) staat een serienummer dat met onderstaande tabel herleidbaar is tot een bouwjaar.

2 likes

Dag horloG, bedabkt voor de info. Kun je ook iets zeggen over de waarden van beide horloges? Of waar ik die info kan vinden? Alvast bedankt en ik hoor het graag

Groet

Jeroen