Zenith icons

Ik heb vandaag iets ontdekt wat voor veel mensen hier waarschijnlijk helemaal niets nieuws onder de zon is; “de Zenith Icons.”

(…)ZENITH ICONS is een samengestelde collectie van zeldzame en zeer gewilde vintage ZENITH-horloges die zijn ingekocht, gerestaureerd en gecertificeerd door ZENITH(…)

Zenith icons

Je kunt ze gewoon mailen, kreeg binnen 1 dag reactie met of betreffende model beschikbaar is en met instructies hoe te bestellen. Briljant concept; nieuwe, vintage modellen opnieuw geleverd door Zenith, met garantie etc!

Kent iemand een ander serieus merk dat deze service biedt?

25 likes

Mooi concept en meteen verliefd op zo’n G381

2 likes

Mooi initiatief. Voor de info, ik heb n keer geinformeerd naar dat gouden model rechtonder. 50k dacht ik…

1 like

Of het helemaal precies hetzelfde concept is weet ik niet, maar bij Longines kan je ook vintage horloges kopen. Maar degene die ik allemaal mooi vond, waren al foetsie… :sweat_smile:

https://www.longines.com/en-nl/watches/collectors-corner

3 likes

Moser.

1 like

Poah, deze is wel erg fijn zeg. :ok_hand:

6 likes

Zentih doet dit al een hele tijd en is inderdaad super gaaf.

Ze erkennen hiermee hun heritage en is natuurlijk een eerbetoon aan hun verzamelaars en horlogemakers.

Een voorbeeld hoe het niet moet, kennen we ook. Alhoewel die nou ook eindelijk hun vintage beginnen te begrijpen. https://www.rolex.org/perpetual Dus niet rolex.com

1 like

Kijk eens. Vandaag toevallig op insta stories bij zenith.

Nb 32k.

Maar mooi is die zeker!!!

. .

2 likes

Maar is dit ook een originele 70s versie?

1 like

Aan de staat van de uurmarkers/wijzers te zien wel ja, Hodinkee heeft nog wel de revival te koop staan met 50 jaar garantie en onderhoud voor $19k.

benieuwd wat ze daar voor deze vragen


Jan Ubels heeft deze voor de eerste eigenaar volledig gerestaureerd en wat mij betreft fantastisch werk afgeleverd

10 likes

Deze juist wel.

15.000 CHF
Ik had ook geïnformeerd naar precies die.

1 like

Vraag mij af hoe realistisch dat is, cfr. Rössler zijn er 1100 van gemaakt

Hoe bedoel je? Je vindt de prijs meevallen?

nee, die prijs lijkt mij wel heel hoog

Dit is imo geen goede evolutie. Desbetreffende merken zullen allicht de neiging hebben om de eigen producten te hoog te prijzen . Dat de fabrikant de zaak reviseert ; niets dan lof. Wat dit betekend voor de verzamelaar? Uit de markt geprijsd. Het aanbod op de particuliere markt? Omlaag volgens mij.
Ik heb het gevoel dat dit disruptief op het horlogegebeuren gaat inwerken. Ik heb zelfs het idee dat
dit de prijzen van horloges die redelijk van staat maar niet top zijn en die door de brave flipperaar aangeboden worden zal kelderen

1 like

Wat ik nog vergat .Wat zal dit voor de markt van de wisselstukken betekenen ?
A) Geen voorraad meer aangeboden?
B) Prijs opgedreven?

Dat gebeurt altijd.

Bij vintage rolex zien wij dat al jaren.

Top wordt verkocht aan top prijs.

En de rest is gewoon ook niet duur. Maar meestal is de kwaliteit er dan ook naar.

Wat is een wisselstuk?