Ik ben al jaren in het bezit van een Zenith Striking 10th. Prachtig horloge, waanzinnig mooi om de chrono te zien lopen. Toch heb ik hiermee een probleem waar missch9ien iemand wel iets over te vertellen heeft:
Meestal loopt het horloge perfect, ruim binnen COSC. Maar soms loopt het wel 2 minuten per dag te snel. Heb er niets geks mee gedaan, heeft wel eens service gehad (2 jaar geleden) en ik zie ook geen aanleiding voor het gedrag. Als het horloge een tijd heeft gelopen (draag het niet zo vaak) loopt hij eigenlijk perfect. Alleen bij een ‘nieuwstart’, als hij weken of maanden in de kast heeft6 gelegen wil hij wel eens te snel lopen.
Is al vaker gedemagnetiseerd, heeft al eens service gehad (bij algemene horlogemaker, Zenith was te duur:-). Ik dacht meteen dat het magnetisme was maar dat blijkt het niet te zijn helaas. Dank je wel voor je hulp,
Will
Vraag me dan af of het onderhoud volgens specs is uitgevoerd, dacht dat Zenith tegenwoordig niet echt meer de benodigde onderdelen aan derden levert.
Het is niet gezegd dat Zenith zelf de service altijd goed doet, mijn EP had een probleem in dial down (+1u per dag) wat niet op de timing machine te zien was.
Deze horlogemaker heeft al meer EP werkjes voor me gedaan en heb nooit een probleem gehad. Ik heb het horloge gebruikt gekocht en de eerste tijd liep het natuurlijk goed. Pas toen het maanden in de kast had gelegen kwam het probleempje naar voren. Na de service liep hij ook goed…