Die geven me zeer veel voldoening. Er is echter nog veel meer moois.
JLC, prachtig horloge!
Heel mooi, die JLC Moonphase. Voegt net iets toe aan de twee huidige dressers in de lade.
Duur, maar wel een mooie tip. Mijns inziens een overweging waard.
Eens.
Ik zou in eerste instantie Zenith zeggen, maar gezien je al een Zenith hebt, voor JLC gaanâŠ
Of dezeâŠ
Daar kijk ik inderdaad wel met een schuin oog naarâŠ
Zoiets dan. Iets neutraler en daarmee zakelijk draagbaarâŠ
Blauwe indices e.d. (Komen wat minder uit de verf op deze foto).
Eerlijk gezegd vind ik ze allemaal heel mooi. maar ik zou sowieso gaan voor een Zenith of een Grand Seiko.
Zenith vanwege het geweldig caliberwerk en Grand Seiko voor de afwerking en 36000VPU. Sommige
modellen hier afgebeeld zijn erg duur!
Espada is wel in de race. Ik denk zwart.
Kan ook goed op leer denk ik en met 40mm ideaal verwacht ik.
Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.
Zenith zou mijn keuze zijn, maar de JLC is als dresser echt de betere keuze, verfijnder
Okay, beide horloges uit de startpost zijn inmiddels van de lijst.
Het gaat nu tussen een El Primero (42mm) zoals deze:
Of deze:
Of een El Primero Espada, deze dus:
De laatste is 40 mm en komt op staal, maar kan ook prima op leer. De eerste twee zijn 42mm. Gezien het feit dat ik mijn Speedmaster de bovenkant vind qua maat voor mij, maak ik me wel enige zorgen over hoe deze draagt. Lijkt me dat hij wat groter aan de pols zal ogen dan een Speedy (die niet groot draagt vanwege de tachyring o.a.).
De Espada past ook wat beter in de collectie als echt âbeach to boardroomâ horloge.
Ellendige luxeproblemen ookâŠ
Die heeft Tom al een keer aangeboden gekregen en ja hij heeft hier een zwak voor (net als ik trouwens)
De 42mm El Primero draagt zeker iets groter dan een Speedy. Lug to lug 50mm.
Klopt. Erg mooi, maar niet zo mooi als de Zeniths wat mij betreft.
Thanks. Daar ben ik een beetje benauwd voor. Ik ben allergisch voor te grote horloges. Als de maat niet klopt maakt het niet meer uit hoe mooi hij verder is.
Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.
De Zenith 42mm draagt idd groot door ontbreken van tachy insert. Het is een prachtig horloge maar denk niet dat je er aan blijft âhangenâ. Afschrijving is behoorlijk, maar ja je wil ook eens wat anders dan een âstandaardâ Rolex
Durf zelf nog niet te vragen wat ik er voor zou (terug)krijgen cq wat ik ervoor kan (in)ruilen. Kortom, heeeeeeel mooi maar groot op de pols en waarschijnlijk niet zo waardevast. Echt een liefhebbers horloge dus.
Jan (Verburgt) heeft soortgelijke gevoelens nadat hij ook de El Primero had gekocht omdat ik 'm âgekâ had gemaakt met al de fotoâs