Zenith of Omega

Welk van deze twee horloge`s staat hoger aangeschreven volgens jullie.
In alle opzichten : kwaliteit , design , duurzaamheid , exclusiviteit , innovativiteit .

Omega :slight_smile:

Een paar jaar geleden was ik nog een el Primerofan. Toen Zenith zijn prijzen de pan uit liet rijzen is echter mijn sympathie voor het merk verslapt. De sympathie voor Omega is gebleven, het is cliche misschien maar de historie achter de Speedmaster, en de mooie vintage Omega die hier regelmatig de revue passeren maken het merk Omega samen met Oris tot mijn zwitserse favourieten.

Arjay

Hallo, ik heb ooit een eens topic gelezen mbt manufactuur merken. Nu ik de vergelijking Zenit/omgega las, schoot het me weer te binnen en ik vind het ook niet met de zoekfunctie. Weet één van jullie nog waar ik het kan vinden? Gr Ron

Omega is de laatste tijd diep gedaald in mijn aanzien.
A: Het Omegamania verhaal.
B: De hetze tegen Timefactors.

voor mij Zenith ! de prachtige manufactuur calibers zoals de el primero en de elite. Verder qua design hebben ze een leuke geschiedenis, toen zentih en movado samen waren werd het horloge met de zon op 12 uitgebracht ontworpen door Nathan Horwitt. Het horloge is onderdeel van de MOMA collectie.
omega tsja ik vind het veredelde ETAatjes,…verder is de speedmaster natuurlijk wel weer leuk met zijn lemania caliber.

zenith el primero tikgetal van 36000 dat was toch een stap voorwaarts

Omega natuurlijk (tu)

Zenith

als ik moet kiezen tussen de twee merken dan werd het omega…maar als er modellen los bekeken worden dan weet ik het nog niet… er zitten hele mooie zenith modellen tussen :wink:

Ik ken natuurlijk niet alles wat Zenith in de loop der tijden heeft gemaakt. Het mooiste wat ik wel ken, is een Omega.

2006 Schreef:

In alle opzichten : kwaliteit , design ,
duurzaamheid , exclusiviteit , innovativiteit .

Iedereen reageert vooral op wat hij mooi vind de stelling was : kwaliteit, design, duurzaamheid, exclusiviteit, innovativiteit.
Kwaliteit zijn Omega en Zenith allebei. Design ja wat is je smaak…De nieuwe modellen Zenith is behoorlijk gewaagd. Exclusiviteit Omega dus echt niet Zenith behoorlijk mer dan Omega. en innovativiteit : el primero !

OmETA uhhh sorry ik bedoel natuurlijk Omega :wink:

Wat jij mooi vindt voor de een is dat omega voor de ander zenith.

Doe ze beide om je pols en oordeel, ligt ook aan wat voor uurwerk je wil. moet je kiezen uit een primero zenith en een handwinder omega. of een handwinder zenith en een speedmaster omega. dan lijkt mij de keuze makkelijk.
wil jij het dragen of het idee hebben dat het meer waard wordt. dan zou ik een tweede hands kiezen i.p.v. nieuw.

ga gewoon op je gevoel af dat blijft de beste methode.

Ik zou hooguit navragen of van zenith ook alle onderdelen makkelijk verkrijgbaar zijn net als van omega.

Ben zelf nogal gek van Le Coultre maar als ik dan hoor dat er geen onderdeel te krijgen is en het horloge terug moet naar een door de fabriek aangewezen raparatiebedrijf met de nodige kosten dan is dat voor een verzamelaar die zelf de feeling van het repareren wil voelen niet te doen.

Master-Fan Schreef:

2006 Schreef:


In alle opzichten : kwaliteit , design ,
duurzaamheid , exclusiviteit , innovativiteit
.

Iedereen reageert vooral op wat hij mooi vind de
stelling was : kwaliteit, design, duurzaamheid,
exclusiviteit, innovativiteit.
Kwaliteit zijn Omega en Zenith allebei. Design ja
wat is je smaak…De nieuwe modellen Zenith is
behoorlijk gewaagd. Exclusiviteit Omega dus echt
niet Zenith behoorlijk mer dan Omega. en
innovativiteit : el primero !

OmETA uhhh sorry ik bedoel natuurlijk Omega

Exacto Masterfan jij begrijpt het.(tu)
Ik zou graag een waarom zien bij de antwoorden.
Dus met andere woorden motiveer je antwoord…

Tom,

Kun je dit eens uitleggen? Wat is er gebeurd?

Groet,

Richard

Nou, komt 'ie hoor!

kwaliteit - Zenith (veel mooie en goede Omega’s gezien, maar toen ik de Reverso naast de El Primero hield was het overduidelijk, superkwaliteit!)
design - kan ik niet echt een mening over kwijt, Omega heeft z’n Dynamic modellen, de Speedmasters etc. , Zenith heeft tegenwoordig weer heel aparte ontwerpen (ook hele lelijke) en ook heel mooi (chronomasters en vooral vintage)
duurzaamheid - heb er zelf geen een, maar als ik zou kijken naar kwaliteit en dan dus duurzaamheid zou ik toch ook voor Zenith gaan
exclusiviteit - denk toch wel zenith, alleen vind ik die prijsverhoging een lachertje. prijs zegt namelijk niets over exclusiviteit (of iig heel weinig)
innovativiteit - kan ik ook weinig over zeggen, beiden erg innovatief (co axiaal vs. el primero)

Tot zover mijn bijdrage. :slight_smile:

Kunnen we de merken ook beoordelen o.b.v. the CEO’s? :wink:

kwaliteit: geen idee, heb er geen ervaring mee, kwaliteit Omega wel ok gezien aantal forummers die het dragen.
design: beide ok, behalve die nieuwe Zenith’s dan (Defy?)
duurzaamheid: lijkt me ook geen probleem
exclusiviteit: Zenith is exclusiever, Omega zie je vaker. Maar of je daar bijna het dubbele voor moet betalen? (wil je graag een manufactuur werkje erin)
innovativiteit: hoger tikgetal is nauwkeuriger bij Zenith? weet het niet, dat je nauwkeuriger kunt stoppen op je stopwatch is bij handbediening natuurlijk onzin. Omega co-axial systeem is dan wat mij betreft mooier in verband met het onderhoud van je horloge.

groet Arno.

Ik vind het allebei prachtige merken, die hele mooie horloges maken. De kwaliteit van beiden staat buiten kijf denk ik. Sommige forumleden spreken minachtend over het feit dat Omega Eta uurwerken gebruikt.

ETA maakt echter zeer goede uurwerken. Ik vraag me wel eens af waarom sommige merken zelf kalibers ontwikkelen die vervolgens echt niet beter zijn dan die van ETA.

Lees het volgende artikel eens over de ETA 2892.

http://www.chronometrie.com/eta2892/eta2892.html

Het verhaal met Omegamania staat een paar topics hieronder bij Antiquorum
Dat met timefactors is ook heel lang verhaal. Komt erop neer dat ze Eddie Platts van Timefactors helemaal kapot procederen omdat Omega vind dat zij het patent hebben op de Broadarrow (wat natuurlijk onzin is)
maar door Eddie op kosten te jagen hopen ze toch dat hij ingaat op hun eisen.