Zenith of Tag?

Laten we zeggen dat de adviesverkoopprijs rond de 9k ligt, en de inkoop rond de 5.5k Het probleem wat juweliers vaak hebben met die special editions, is dat ze deze moeten inkopen ivm de relatie die ze hebben met de leverancier.

Vervolgens zijn de horloges zo geprijsd dat ze niet eenvoudig te verkopen zijn, in ieder geval niet voor de volle prijs.

Vandaar dat ik ipv geld klokjes kies waar hij moeilijker vanaf komt.

ik krijg de klokjes tegen dealerinkoopprijs, wat het voor mij ook weer interessant maakt. Mocht ik ze ooit verkopen, dan verlies ik in ieder geval niet veel geld.

Sindskort maken ze ook hoesjes voor telefoons en tablets!

Zeker Zenith maar dan niet de zwarte en niet zo groot.

De Zenith, denk dat die zijn waarde beter behoud.

TAG Heuer maar dan de Monaco of Monza.

Eric

Om het maar bij de horloges te houden: ik zou voor de Zenith gaan. Meer upmarket dan TAG Heuer en ik vind hem mooier.

Als Zenith fan en trotse eigenaar van een El Primero en Elite… Zenith natuurlijk !!!

erwin.wassenaar Schreef:

Ik koop de horloges natuurlijk tegen
dealerinkoopprijs, dus 30% verlies is niet van
toepassing.

Wellicht handig om dat gelijk te vertellen als je je vraag neerlegt?
Als je een goed antwoord wil, moet je alle informatie geven. Garbage in, garbage out.

Eigenlijk kan je je hele “ik heb geld uitgeleend” verhaal net zo goed weg weg laten.

Je wilt uiteindelijk kennelijk enkel een oordeel tussen 2 horloges.

Op zichzelf wel leuk dat je beide horloges laat zien, maar ik kan je vraag welke je nou moet nemen niet serieus nemen. Alleen jij weet welke jijzelf het mooitst vindt.

Beide mooie horloges, als ik de keus had zou ik de Zenith nemen, maar als jij de Tag mooier vindt, zou je dus wel wel gek zijn als je die niet neemt.

Uurwerken zijn overigens in de basis gelijk, beide Zenith El Primero.

Heet jij eigenlijk Berry en je bazin Carmen? Dan snap ik je business. In andere gevallen vind ik dit maar een rare gang van zaken.

Kunnen we niet gewoon bij het onderwerp blijven en dit soort reacties buiten beschouwing laten?

Een beetje vreemd maar wel lekker :slight_smile: :slight_smile:

Nee, alle gekheid op een stokje, geld kan hij niet terugbetalen, maar jou wel een horloge geven? Die moet hij toch ook betalen???

En waarom 1 horloge? Waarom zoek je er niet een paar uit, tot je de 7k vol hebt? Een Aquaracer voor 2,3 k. Een Carrera voor 3,4k en dan nog een klokje of zo…

Probleem is ook, VK is 7k en wat is inkoop?

Mij bevallen ze beide niet! Hou niet van zwarte horloges, vind ik niet tijdloos genoeg…

Van deze twee de Zenith, zonder twijfel.

lencoth Schreef:

erwin.wassenaar Schreef:

Ik koop de horloges natuurlijk tegen
dealerinkoopprijs, dus 30% verlies is niet van
toepassing.

Wellicht handig om dat gelijk te vertellen als je
je vraag neerlegt?
Als je een goed antwoord wil, moet je alle
informatie geven. Garbage in, garbage out.

Hij vroeg initieel toch ook alleen om een oordeel welke je voorkeur zou hebben en waarom. Daar doet in mij optiek niet aan af of ie er al dan niet 30% op zou verliezen.

Strikt genomen had ie inderdaad het verhaal over geld uitgeleend achterwege kunnen laten.

LUWE Schreef:

Een beetje vreemd maar wel lekker :slight_smile: :slight_smile:

Nee, alle gekheid op een stokje, geld kan hij niet
terugbetalen, maar jou wel een horloge geven? Die
moet hij toch ook betalen???

En waarom 1 horloge? Waarom zoek je er niet een
paar uit, tot je de 7k vol hebt? Een Aquaracer
voor 2,3 k. Een Carrera voor 3,4k en dan nog een
klokje of zo…

Probleem is ook, VK is 7k en wat is inkoop?

Deze post gemist? Staan praktische alle antwoorden in.
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,1981682,1982162#msg-1982162

marnix.moed Schreef:

Hij vroeg initieel toch ook alleen om een oordeel
welke je voorkeur zou hebben en waarom. Daar doet
in mij optiek niet aan af of ie er al dan niet 30%
op zou verliezen.

Mijn reactie op zijn eerste vraag over de horloges was:

Geen van beiden. Maar wel eerder Zenith dan TAG.

Wat jij citeert, was mijn reactie op zijn toegevoegde opmerking:

laten we zeggen dat ik geld uitleen, en een rente van 4,9% niet belachelijk
veel vind. Ik heb ook liever cash, maar als de beste vriend niet kan betalen, dan maar in goederen. Of is dit heel raar?" :#

Zoals ik het zie, gebruikt de TS het forum, om uit te vinden welk horloge het beste rendement geeft op zijn uitgeleende geld. Niets tegen geldschieters, maar de vraag heeft weinig tot niets met liefde voor horloges te maken.

Ik zou zeker voor Zenith gaan, maar dan wel deze: http://bit.ly/16LDkaW

Mocht ik ooit het geld ervoor hebben, dan zou ik direct naar de juwelier gaan om deze te kopen. Mijn ultieme klok!

Ik begrijp alle reacties.

Ondertussen heb ik natuurlijk al een redelijke verzameling klokjes, die ook met liefde onderhoud en draag.

Dus het heeft alles met liefde voor horloges te maken. Anders zou ik wel gewoon aandringen op het geld.