Zenith of Zenith

Ik ben fan van Zenith en wil graag voor mijn volgende stap een mooie Zenith aanschaffen. Nu twijfel ik al een tijdje tussen al die mooie modellen uit de Zenith collectie. Het lijkt erop dat het neerkomt op de keuze tussen de Defy Classic en de El Primero Espada.
De El Primero Espada kan ik tweede hands kopen voor 4k op een stalen bracelet. De Defy is nieuwer en is rond de 4k te vinden op een lederen croco. Ik zou daar het liefst ook een (titanium) bracelet voor krijgen, alleen kost die direct 1k meer.
De recente El Primero chrono modellen vind ik ook erg gaaf, maar voor dagelijks gebruik gaat de voorkeur toch uit naar een wat cleanere dial. Wie heeft er nog een goede suggestie, of kan me de een of ander aan/afraden.

9 likes

Classic. Mooier, uniekere vorm. Die espada is wat standaard en vind ik minder mooi.

1 like

Wat dacht je van de nieuwe Defy Skyline

19 likes

Ik kan de Defy Classic op de titanium band zeker aanraden. Is heerlijk licht en dun. Het enige minpunt is het ontbreken van micro-afstelling van de band. Je moet dus wel een beetje geluk hebben dat hij goed past.

6 likes

Top keuzes allebei maar ik gooi toch de knuppel in het hoenderhok…je eerste Zenith, weet je heel zeker dat je die zonder chronograaf en/of zonder el primero uurwerk wil?

edit: ik zie het al, je wilt een cleanere dial, excuus. Maar mocht je het toch overwegen in blauw staat een hele lekkere revival…

Had je die prachtige Shadow in het blauwe deel al gezien? Fenomenaal horloge.

5 likes

De Skyline is echt heel mooi. Maar momenteel buiten budget :slight_smile:

1 like

Echt een topper die Zenith krijgt genoeg draagtijd :+1:

11 likes

Toevallig laatst een filmpje gekeken die een lid in zenith only poste.
Vind de seconden wijzer alleen bizar snel roteren, zou daar echt gek van worden.
Komt misschien ook door de kleine lay out van de sub dial.
Bij de chronomaster sport heb ik dat totaal niet.

Dat was de chronowijzer, die kun je ook uitzetten.

3 likes

Bij de defy skyline ?

1 like

Ah, nee. Ff op youtube gecheckt, dat is wel een beetje een zenuwen ding inderdaad.
Ik dacht dat je (o.a.) de Chronomaster sport bedoelde, vanwege de referentie aan de snelle wijzer.

1 like

Begrijpelijk ik refereerde naar beide.
Op de chronomaster sport is het niet storend mijn inziens.

1 like

Dat is inderdaad geen gezicht maar ze willen zo tot uitdrukking brengen dat het horloge tienden van seconden kan meten

Maar wel een eye catcher natuurlijk voor reclamefilmpjes

1 like

Heb zelf de Defy Classic op titanium

En als je gaat voor dit model dan zou ik zeker even doorsparen voor die lichte, soepele en comfortabele bracelet.

Maar als je toch gaat doorsparen dan is die Skyline wel de limit… :drum:

8 likes

Mooie foto ook! Ik neig nu inderdaad wel naar deze mooie combinatie. Prachtig! Ik draag de meeste van mijn horloges op bracelet. Dus die moet er dan ook zeker bij.

1 like

De Espada heeft een El Primero erin terwijl de Defy Classic een Elite is. Espada heeft ook hogere afwerkingsgraad. Beide zitten erg comfortabel. Beide zijn ondertussen uit het gamma maar van de Defy Classic is er zeker nog voorraad bij de dealers.

De Espada is staal (of goud), de Defy Classic is titanium.

Defy Classic dial is altijd blauw (of skeleton), Espada is wit (zilver) of zwart. Of bruin voor de gouden versie. Van de Espada bestaat er ook een “open hart” versie, die heet dan weer de Synopsis en is zo mogelijk nog zeldzamer dan de Espada.

Ik ken een heel klein beetje van Zenith en heb ook een tikkeltje ervaring met het merk. Mocht iemand me dwingen te kiezen tussen beide modellen, dan zou ik de Espada het liefst houden. Dat strookt misschien niet met de algemene mening hier maar dat komt ook omdat velen nog nooit een Espada live hebben gezien.

Als je niet te ver van Haarlem woont mag je me ook een PB sturen. Kan je ze altijd eens naast elkaar leggen.

7 likes

Nou, nou… grote broek aantrekken?? :wink:

Ze zijn inderdaad totaal anders. Ik beschrijf de Defy altijd als Stoer en Stijlvol.
Ik zou de Espada zeker niet saai willen noemen zoals hierboven een aantal keer gedaan wordt, maar ik denk dat het idee van een kloppend El Primero hart vs de Elite meer gewaardeerd wordt door de Zenith-kenner en verzamelaar dan iemand die alleen op zoek is naar een mooi horloge.

1 like

Fortune favours the brave…

11 likes

Beide een top keus :heart_eyes: succes!

4 likes