Het lek is boven Lex. Dank je. Vroeg me dit echt al maanden af.
Er is nog iets aan de tropic strap van tropic. De gesp is anders dan die op hun IG en website.
Ik vind deze gesp dus echt niet passen. YMMV
Staat hem goed! Ben zelf ook een tropic fan en droeg niks anders op de LLD. Helaas nu geen horloge meer voor. Staat niet overal mooi op
Op de tipo is het top!
Deze is wel heel mooi misschien vind ik deze zenith de mooiste ooit gemaakt
Er zit een eta 2892 in volgens mij door Zenith omgedoopt naar cal 49.0
Ga steeds meer de schoonheid van Zenith zien en bij voorkeur de El Primero lijn, of ik de nieuwe Chrono sport 41 op staal of de “gewone” op leer het mooiste vind. Wil er wel 1 aan mijn collectie gaan toevoegen. Heb de laatste tijd iets minder mijn focus op Rolex omdat dit gewoon slecht/moeilijk te verkrijgen is voor “normale” prijzen
Gaaf! Is die kroon niet irritant?
Nee eigenlijk niet.
Maar ik heb ook enorm dikke polsen vergeleken met ander.
Het zijn meer de lugs waar ik last mee heb.
Die zijn echt bizar lang.
Vind het een heel mooi design maar toen ik erachter kwam dat er een Sellita in zat ben ik afgehaakt.
Ik weet niet of er een Sellita in die van @tim_1985 zit, maar de Pilot wordt volgens mij al een paar jaar met het eigen Elite uurwerk uitgerust.
Edit: Yep, sinds 2015
Oh wist ik niet’
Maar persoonlijk geef ik er niet zo veel om uurwerken .
Heb niks tegen niet in-house uurwerken.
Dit model is kort uitgebracht met een Sellita als basis (‘Zenith 3000’). Kort daarna werd de Pilot Special weer uitgerust met een inhouse uurwerk. Geen handige stap van Zenith, het kwam ze op redelijk wat kritiek te staan.
De types met Sellita’s waren een stuk goedkoper. Het idee was kennelijk om de instap naar Zenith voor meer mensen mogelijk te maken. Niets mis met het uurwerk natuurlijk trouwens.
Hoe zijn ze te herkennen want dan ga ik misschien nog op zoek naar een variant met het Zenith uurwerk! Gaat om productie van voor 2015? Zijn ze ook uiterlijk te herkennen?
De Zenith 3000 lijkt op de Sellita SW 300. Daarvan zijn veel afbeeldingen te vinden. Volgens mij gebruikt in 2014 en vervangen door het Elite uurwerk van Zenith zelf in 2015. Of het aan het horloge aan de buitenkant te zien is weet ik niet.
Heeft het niet te maken met de grote van het horloge.
Ik weet dat er nu ook een 40 mm van bestaat.
Wellicht heeft die de zenith uurwerk