Zenith only (Deel 1)

Hmm, kermisbandje

1 like

Jij hebt er kijk op!

1 like

Weet niet of deze al eens gepost is maar ivm de laatste ophef wel mooi:

11 likes

Past dus wel bij het horloge… :joy:

1 like

Ik vind het stiekem altijd wel lekker ruiken :grimacing:

Welke horloges zitten er in de klas?

Denk dat de eerste 2 wel duidelijk zijn voor iedereen, maar weet ff niet welke de rechter is.

Rolex, Omega en de Breitling

1 like

Ik ook…

1 like

Wel mooi die groene tropic, het einde bij de lug is ook wat mooier afgewerkt dan bij de meeste tropic banden die daar vaak wat abrupt eindigen…
Heb hem zelf nu op sailcloth zitten maar heb toch een voorkeur voor leer dus 2 banden besteld die nu gemaakt worden bij Jacobstraps in Spanje, IWC Flieger stijl band voor gebruik met de vouwsluiting en een band in de stijl zoals meegeleverd maar voor gebruik met een gewone Zenith gesp.

15 likes

PS het lijkt erop dat er vandaag nog een NA topic aankomt mbt een Zenith voor mij. Was niet de bedoeling maar ja…Nog nooit zoveel geflipperd in mijn leven als in dit jaar sinds de start van corona…Dat thuiswerken is niet echt verantwoord…

3 likes

Even gokken, een Chronomaster misschien? :thinking::slightly_smiling_face:

1 like

Die staat inderdaad hoog op de wishlist maar heb besloten te wachten tot het stof wat neergedwarreld is, ik loop vaak een paar jaar achter de release aan…Ik ga zeker niet de eerste zijn op het forum. Misschien dat ik de eerste koop die geflipperd wordt :slight_smile: Deze was vorig jaar al met de huidige eigenaar besproken en hij wil hem nu laten gaan…Vanmiddag kijken dus…

Daarna verwacht ik nog wel een NA te krijgen in de komende maanden maar niet in het Zenith deel van het forum.

2 likes

Spannend, ik heb vanmiddag ook een afspraak staan. Maar hoogstwaarschijnlijk gaat het niet over hetzelfde horloge.

Succes straks en ik ben benieuwd…

2 likes

Spannend bij jou dus mogelijk ook een NA story vandaag?

1 like

Waarschijnlijk niet. Ik a) schrijf zeer zelfden een NA en b) weet nog niet of er vandaag iets bijkomt en ik tijd vind voor het schrijven van een NA

Gm, ik sta voor een raadsel. Vorig jaar schafte ik me ook de Tropic aan. Aan kastzijde is hij echter 5mm en vlak. Dit beviel me niet en kocht daarom die van Joseph Bonnie. Ik zie echter bij jouw bij de groeneTropic dat hij is afgerond? :thinking:
Als ik op de site kijk zie ik ook enkel die met de 5mm vlakke zijde aan kastkant.
Ploatje derbie.

2 likes

Sorry voor de vervuiling. PM is beter.

JB heeft 2 verschillende tropics.

De nieuwe die ik ook heb loopt mooi door maar is volgens mij momenteel uitverkocht en daarom lastig te vinden op de site: https://www.josephbonnie.com/en/product/rubber-tropic-black/
De oude is iets goedkoper en heeft dat volgens mij niet: https://www.josephbonnie.com/en/product/tropic-watch-strap-blue-silicone/

1 like

Ik snap de verwarring. De zwarte op mijn foto is de tropic van J.B. De oranje is echter van Tropic zelf, maw, de ‘echte’ tropic. Die komt enkel in 5mm vlak aan kastkant. Ik vermoed dat de groene van @Hardlex dan ook van J.B is, en niet de tropic van Tropic?
Als je op het linkje klikt van Lex kom je op de site van Tropic. En hebben toch echt enkel die met 5mm vlak aan de kast.

De tropic van tropic is in 22 mm anders dan in 20. De 22 mm is netjes afgerond.

1 like