Zenith only (Deel 1)

Ik vind het er mooi uitzien (in ieder geval op je foto’s) hoor. Mooi horloge sowieso.

1 like

Mooi horloge! Vind hem ook beter op leer eruit zien!

2 likes

Dankjewel! Ja, mooi diep donker zwart en glimmend staal (als een Tomos uit de jaren 70…).
Maar met de tropic lijkt hij te grof ten opzichte van de band, met het leer is het meer een eenheid.

1 like

Kan eigenlijk helemaal niet zeggen dat het niet mooi is.

Vind het eigenlijk wel rustiger dan de leren band die er op zit. :see_no_evil:

Ik draag mijn tipo ook graag op tropic.

.

17 likes

Staat inderdaad mooi bij de Tipo!
Maar die is dan ook wat eleganter dan de Rainbow. De crownguards, screw-down pushers en dikkere lugs maken de Rainbow voor mij te aanwezig tov de tropic.

1 like

Staat inderdaad goed op de CP2 maar ben zelf geen fan van de tropic banden. Wel meerdere handgemaakte banden bij Jacobstraps in Spanje besteld dus ik ben benieuwd hoe die gaan bevallen…

2 likes

19 likes

Dat ben ik eigenlijk wel weer met je eens.

Zo zie je maar. Klassieke schoonheid zit in details.

1 like

Tropic vind ik eigenlijk lekker vanwege de sportieve look -niet op elk horloge- en ze dragen zo fijn…

Maar leer is eigenlijk net zo mooi zo niet mooier.

Wordt alleen sneller vies :see_no_evil:

1 like

Wat een kermisklok. :stuck_out_tongue_winking_eye:

:ok_hand:

2 likes

:man_juggling:t2:

1 like

Hi,

Ik ben niet zo’n 70’s fan maar deze NOS Port Royal in de stickers in originele doos heeft mij toch in de verleiding gebracht om tot koop over te gaan. Nu lees ik het en der dat er maar 495 stuks van zijn gemaakt maar echt veel kan ik er op internet niet over vinden. Ook niet over de oorsprong van de naam Port Royal. Iemand die er iets leuks over kan vertellen? Thanks :pray:t2:

12 likes

Dat het een erg mooi horloge is bijvoorbeeld? :clap:t3:

1 like

:joy: :pray:

Uit de Zenith bijbel van Rössler

These watches were advertised with the following words:
Port-Royal convent school near Versailles is one of the sources of French classiscism. Outstanding masterminds lived there. Pascal, Racine and many others owe to this institution a great deal of the power, the elegance and the distinction of their cogitations and their style.
(…)
Like the above mentioned wise men from Port-Royal, the experts at Zenith outperform… blabla

Dat dus. Het eerste Port-Royal model komt uit 1956.

Ik vind dit trouwens ook een erg mooi horloge. Echt ongelooflijk hoe er nog een exemplaar in de stickers beschikbaar is…

4 likes

Tipo op een Tropic. Ik vind de stijl wel lekker, maakt het horloge iets meer fun.

Dit is een ‘echte’ Tropic van tropicstrap.com. Kwaliteit is erg mooi. Lekker flexibel en zacht.

Ben helaas niet helemaal weg van de kleurcombi, de (te grote) lengte en de geur van deze strap.

16 likes

Vind het wel verrassend…

Vanille?

Ja, vrij stevige vanille geur met een hint van zware chemicaliën.

2 likes

Vind het niet verkeerd! Dat groen.

En fun is het zeker. :star_struck:


warme combi :slight_smile:

19 likes