Zenith only (Deel 1)

Volgens mij heb je helemaal gelijk. Het is natuurlijk geen vreemde strategie als je slechts 15.000 tot 20.000 stuks te slijten hebt. Dan pas je je distributie strategie daar op aan. De Covid-19 crisis heeft dit proces alleen maar versneld in talrijke industrieën.
Alles start bij de doelstelling en middelen die je tot je beschikking hebt. Wil je 500.000 of 25.000 stuks verkopen? Eenmaal je missie duidelijk kan je het pad erheen invullen door je productie strategie, verkoop strategie en investeringen af te zetten tegen de risico’s die je wil nemen.
Ik zou graag de hedendaagse missie van Zenith kennen aangezien ze in de loop van de geschiedenis enkele forse zijpaden hebben gekozen…

3 likes

Al dat geleuter verdient weer een foto, anders wordt te saai…

24 likes

Ja en die forse zijpaden waren volgens mij allen erg dramatisch…ze mogen wat mij betreft verder stabiliseren met een beperkte hoeveelheid lijnen en die lang vasthouden en alleen met kleine stapjes aanpassingen doen in de modellijnen. Niet te veel specials en limited editions en zeker niet na een paar jaar alles weer anders doen…

En als het een limited edition is houd het daar dan ook bij en maak er geen 10 verschillende LE’s van en daarna ook nog twee reguliere versies…dat is commercieel uitmelken en verwatert het initiële succes…

afbeelding

9 likes

Morgen om 11.15u de update van Watches & Wonders mbt Zenith. Dan zien we misschien iets meer van de plannen voor de toekomst…

2 likes

Defy plannen vermoed ik. Alhoewel de klassieke EP69 tri-color ook nog een vervanger moet krijgen…

Time to reach your star!

Ouwe Defy dan maar

7 likes

Defy Extreme is net voorgesteld…

7 likes

Crosspost uit andere topic over dit horloge:

Movement: El Primero 9004 automatic, frequency 36,000 VpH (5 Hz), 50 hours power reserve
Functions: Hours and minutes in the center. Small seconds at 9 o’clock. 1/100th of a second Chronograph: Central chronograph hand that makes one turn each second, 30-minute counter at 3 o’clock, 60-second counter at 6 o’clock, Chronograph power-reserve indication at 12 o’clock.
Case: 45mm
Straps: Titanium bracelet, rubber, and Velcro
Price: $18,000 for titanium, and $22,000 for titanium with rose gold

2 likes

Yep en ik wordt er niet blij van, voelt als terug naar het Nataf tijdperk…De Spectrum toevoeging aan de Defy 21 is ook niet voor mij (ook niet als ik het kon betalen). Enige pluspunt van de Defy Extreme is de bandenwissel die gemakkelijk gemaakt is voor mij persoonlijk. Zenith icons is natuurlijk wel leuk maar voegt weinig toe voor de echte liefhebber…

Hoorde ook dat de Pantone edition in een paar uur uitverkocht was, had ik niet verwacht. En eind van het jaar nog een Cover Girl update?

Die Defy reeks is niet ieders “kopje thee” maar ik zou er eerlijk wel eentje willen. Het is echt top innovatie zoals je bij andere merken zelden of niet tegenkomt. Al zeker niet bij overroepen merken die groot nieuws proberen te maken van een ander kleurtje of een millimetertje groter/kleiner.

Die Pantone vond ik ook knap, maar met slechts 100 stuks ging het snel. En het blijft een flink bedrag.

Wat Nataf deed was geen succes maar de huidige Defy reeks is het resultaat van de power van LVMH. Wat vandaag avantgardistisch is kan morgen zomaar populair worden. Ik juich het Defy initiatief wel toe.

En een extra cover girl nog meer natuurlijk…

2 likes

16 likes

Wow, heb je beide varianten?

Beide Flybacks ja. En twee niet Flyback.

1 like

Meisterzenith

19 likes

Niet mijn favoriete lijn van Zenith, maar dit is een prachtige Espada!

1 like

29 likes

:star_struck:

Eentje nog dan

28 likes

Hij is fijn he…
afbeelding

22 likes

Ja echt een topper!

1 like