Zenith only (Deel 1)

:point_up:

1 like

Heb hem met titanium band ook geprobeerd, je ziet hem op de foto.
Hoewel ik op al mijn horloges een stalen band heb en dit meestal ook het meest comfortabel vind, vond ik deze rubberen band echt geweldig. Hij is zeer soepel en geeft het horloge een sportievere look.

1 like

Heb de Zenith Stratos op rubber gehad en dat droeg inderdaad wel erg prettig. Daar staat tegenover dat ik bij mijn Tudor Pelagos de rubber band (standaard) erbij kreeg maar die bijna nooit draag.

1 like

Helemaal mee eens, ik ben ook echt een staalmens voor mijn horloges maar deze klopt beter in mijn optiek op rubber…

Is een top rubber band en de looks zijn wat mooier voor mij maar blijft persoonlijk :sweat_smile:

1 like

Gek om mezelf even te citeren…

En hier is ie dan voor een slordige €20k. Van de officiële Zenith info, niet mijn horloge…

ZENITH-Chronomaster-Sport_ENG.pdf (163,2 KB)

11 likes

Als jij zulke mooie foto’s kan maken boek ik meteen een cursusje.:wink:

1 like

Ik wil er dan ook een rosegouden bracelet bij.

Komt misschien ook nog. Die van de Espada kostte slechts €13k extra dus nu waarschijnlijk nog ietsje meer.

1 like

Met zo’n totaalprijs zou mijn keuze een moonshine Apollo 11 zijn.

Vandaag de EP Pilot om (de CP2 lijkt een technisch probleem te hebben). Deze kom je vrij weinig tegen en lijkt niet echt een populair model geweest te zijn. Maar een paar jaar (zoals wel vaker bij Zenith) in productie geweest in deze vorm - daarna kwam nog een variant met grote (2 schijven) datum en die is ook niet lang in productie geweest.

Het is echter een heerlijk horloge om te dragen en ik vind het een mooi design. Lekkere custom made saffiano band erop en dragen maar weer nu de Tipo even geen draagtijd kan krijgen…

14 likes

Naar dit model keek ik een paar jaar terug ook regelmatig, maar nooit gekocht.

Absoluut een mooi horloge. Voor mij mist er iets om het design “perfect” te noemen. Misschien de zeer zware uurmarkers? Of de subdials die optisch vrij ver naar binnen staan? Bij de CP2 valt dat niet op door de bezel.

Maar hoe dan ook een mooie Zenith.

Inderdaad de markers te groot (waardoor ze aangepast moeten worden aan de subdials), te veel tekst op de wijzerplaat en de secondes die doorlopen boven de datum storen mij als je de wijzerplaat bestudeert. In het dragen zijn die markers juist uitstekend en de andere aspecten zie je niet eens…visueel niet perfect, praktisch prettig.

1 like

Paar macrootjes.

34 likes

Oei lekker zeg :star_struck:

2 likes

Nieuw lid van de Zenith Club :grin::sunglasses:

46 likes

Hupsakee, gefeliciteerd!!!

1 like

Erg chique, gefeliciteerd

1 like

En hoe, top!!!