Zenith only (Deel 1)

Thx!:kissing_smiling_eyes:

1 like

lag een in aken en ook de witte plaat,wel apart horloge

1 like

Google was behulpzaam.

9 likes

Iemand enig idee waarom dit horloge niet te vinden is op Chrono? Kan ook nergens vinden of dit een x exclusive is?

4 likes

Vind het er wel zeer geslaagd uitzien. Wel in een collectie, als 1 piece een beetje te uitgesproken.

Jammer van die 44mm :expressionless:

4 likes

Dat is de Chrono en die is limited. Ik wil de classic variant en die is gelukkig maar 41mm. :smiley:

Maar die kan ik dus nergens vinden. Inderdaad een mooie toevoeging als variatie.

Ah ik zie het idd, ik gooi het erop dat ik nog wat koffie nodig heb :joy:

1 like

Ze lijken wel heel veel op elkaar :smiley:

1 like

Ik vind het meer St. Tropez :slight_smile:

2 likes

16 likes

Portofino.

1 like

Blijft mooi! Nu nog de kast zoals die van de manufacture editie!

:ok_hand:

2 likes

19 likes

Hier ook nog maar eens. Geen horloge zo makkelijk op de foto te zetten als deze.

Wat een TOPmodel van Zenith…

17 likes

Wat onrustige nachten achter de rug …

Om basis van een tip van mede HF-lid ben ik afgelopen week benaderd door een ander HF-lid met de vraag of ik mijn EP Tri-Colore wellicht van de hand wilde doen. Horloge was mijn grail maar kwam al tijden niet meer uit de doos. Dus besloten om dit alleraardigst HF-lid tegenmoet te komen voor overigens een meer dan faire prijs.

Horloge op zaterdag op de originele chocolade bruine alligator band gezet en 'avonds voor een heerlijk 5 gangen dinner met de ega, om de pols geslingerd als soort van “farewell dinner” (voor het horloge dan). Effect was echter volledig anders dan gezocht: Weer spontaan verliefd en gecharmeerd geworden van de bijzondere band/wijzerplaat combinatie (van de dame ook overigens)

Toch serieus geprobeerd om de afspraak te honoreren en afstand te doen van de EP door gisteren bij Jaap de CP-2 Aged Steel als vervanger aan te schaffen. Deze is wat meer draagbaar in deze “home-office” tijden en door de aged steel kast bewerking, ook niet zo “kras gevoelig” als de mooi gepolijste Tri-Colore. Direct verliefd op de CP-2 en tegelijkertijd 5 horloges uit de box kunnen halen in context van mijn voorgenomen consolidatie.

Toen ik echter eenmaal thuisgekomen de CP-2 naast de EP Tri-colore legde, was het mij direct duidelijk dat dit nooit elkaars vervangers kunnen zijn. Weer een onrustige nacht en vanochtend besloten om op mijn toezegging/woord terug te komen en de verkoop niet door te zetten.

Lullig naar mijn mede HF lid maar toch mijn “Zenith hart” gevolgd. Ik hoop dat hij het me niet te kwalijk neemt en alsnog voor een spiksplinter nieuwe gaat uit Duitsland met/zonder stalen band voor 10% meer

Nu dus in het bezit van mooie Zenith collectie. Volgende stap is gericht op verkoop van mijn Omega AT om er de Espada bij “Van wonderen” voor terug te kopen. Het laatste bastion voor het vullen van de 6 plekken is dan de Defy Classic. Hiertoe zal ik de rest van mijn collectie moeten gaan liquideren om cash vrij te maken.

stand van zaken tot dusver:

28 likes

Dit begint een hele mooie set te worden. De CP2 is heel tof en de Pilot wil ik ook nog een keer in de 40mm uitvoering. De Defy is ook een echte aanrader dus lekker doorgaan op de ingeslagen route….

11 likes

Thnx Erik,

Er is geen weg terug
Althans niet voor 3e kwartaal 2021 dan he :wink:

Yip, de 40mm Type 20 is ook een leuk “hebbedingetje”
Deze 45mm SW-200 Type 20 kwam langs voor een zacht Pools prijsje

Gok genomen obv slechte fotos maar bleek gelukkig compleet & in heel goede staat
Krassen en chips uit het saffierglas bleken met name vette vingerafdrukken te zijn

De Type 20 40mm varianten zijn nog altijd in de Euro 4-5K range
Dat is een serieus bedrag voor “iets erbij”

Ben er nog niet uit of ik een 2021 AT moet opofferen voor een 2015 Espada

Zenith Espada

Misschien toch eerst de Defy

2 likes

Denk dat er naast de Defy geen behoefte meer is aan een Espada als ik eerlijk ben hoewel die uurwerktechnisch wel iets spannender is dan de Defy…

PS die gesp op de Pilot Type 20 is trouwens wel heel extreem….

Klopt, komt andere band op met nette 18mm buckle of deployment
De buckle zorgt gek genoeg wel voor perfecte balans onder de pols als de 45mm kast op de pols ligt
Niet verwacht dat dit horloge zo comfortabel zou dragen

@Sanderrr nu maak je het mij wel heel lastig al kijkend naar het blauwe…

4 likes