Zenith only (Deel 1)

Inderdaad Tom, helemaal niet fatsoenlijk. Ik heb geen moeite gedaan om hem er op aan te spreken. Het was waarschijnlijk toch al te laat op dat moment… Wel gemeld dat ik dit nogal verrassend vond.

2 likes

Haha ik ben ook met dit horloge bezig geweest via MP maar heb toen besloten toch eerst af te bouwen voor er weer iets bij komt…

Zo dat is slecht, mij vertelde hij een andere geïnteresseerde te hebben die twijfelde maar hem later alsnog wilde hebben en ik dus geluk had. Zelf was ik bij het ophalen meer bezig de draagsporen te beoordelen. Hij verkeert in redelijke staat maar wil hem ook graag laten terugbrengen naar mint condition.

1 like

Het is iets anders gegaan. Misschien wel een leuke anekdote om te delen. Ik heb zondag avond het horloge bij hem bekeken en zag dat het goed gedragen was waardoor ik toch twijfelde over zijn vraagprijs. Dus ik bood €100 minder daar en dan. Daar kon/wou hij niet mee akkoord gaan dus zei ik dat ik er dan nog een dagje over zou nadenken. Ik woon slechts 4km van hem dus geen probleem. Maandag avond kreeg ik bericht dat hij toch akkoord ging met mijn bod. Ik reageerde om 20:30u en zei dat ik inderdaad nog twijfelde wegens de algemene staat. En dat indien Belgie die avond met 2 doelpunten voorsprong zou winnen van Finland, we dan een deal zouden hebben. Daar ging hij mee akkoord en vond het een origineel idee. Uiteindelijk werd het maandagavond 0-2 dus hadden we een deal. De volgende ochtend heb ik gevraagd wanneer het horloge geleverd zou kunnen worden van zijn kant, kon voor mij die dag nog. En diezelfde middag echter te horen kreeg dat een andere gegadigde langs zou komen die uiteindelijk meer bood. Misschien had ik harder moeten aandringen, maar wat ik al zei, het moet wel leuk blijven voor iedereen.

Soms is snel en direct acteren en handelen geboden hij stond ook al eerder en langer te koop op MP. Feit blijft wel dat het niet netjes is indien toezeggingen zijn gedaan.

1 like

Klinkt niet als hele vaste deal vanaf jouw kant. Maar deal = deal…

2 likes

Je hebt er nu niks aan maar deze Elite bevindt zich in ieder geval nu binnen het forum :wink:

2 likes

Mijn Tipo CP2 is al een tijdje weg om geserviced te worden…mis hem wel. Zat al een tijd in de vaste roulatie van 4 horloges en werd daarbinnen veel gedragen!

16 likes

Hoe lang staat er voor een gemiddelde servicebeurt bij Zenith, hebben ze dit goed op orde?

Geen idee, horloge is terug naar de verkoper (handelaar) en die regelt het. Bij Zenith gaat volgens mij alles tegenwoordig via de AD naar Zwitserland, best duur wat ik hoor. Onafhankelijke horlogemaker die ik vaak gebruik doet geen Zenith meer omdat ze geen onderdelen aan derden meer leveren.

1 like

Thanks, ja zo zijn er meer merken die onderhoud afschermen :neutral_face:

Is dit model nog te krijgen?

Kom m even niet meer tegen op de site van zenith. Kan zijn dat ik eroverheen heb gekeken maar kom m ook niet meer tegen op de site van schapie

1 like

Nope, niet nieuw.

Prachtig horloge, jammer dat deze de flyback functie mist :wink:

Deze nu ook

19 likes

Bij Ten2two geweest :wink:

Is echt een topper :ok_hand:t2:

2 likes

Oeh deze is heel mooi :ok_hand:t2:

1 like

Nee op ch24 staan er wel wat voor opportunistische prijzen maar dit is mn tweede die ik tweedehands heb gevonden.

1 like

Haha nice! een hele mooie :ok_hand:t3: en ook nog eens in zeer goede staat mag ik aannemen van bij Jaap :grin: Gefeliciteerd!

1 like

Goedenacht en groeten van zn broertje

16 likes