Zenith only (Deel 1)

Die vouwsluiting is awesome. Die zou ik erbij willen hebben. Ga morgen ff passen in Den Bosch en dan de keus maken tussen de ZEP en de Mark XVIII. Heb mezelf kunnen overtuigen dat allebei aanschaffen geen goed idee is (denk ik).

2 likes

Ook gaaf! Zijn wel twee totaal verschillende horloges.

Ik heb hem ooit nieuw besteld bij Ernst Westphale in Hamburg. Gewoon online. Iets van €250

:v:

Wat een plaatje blijft dit toch.
Ergens denk ik dat ik mijn volgende nieuwe horloge gaat zijn.

2 likes

Ik ga ze toch maar eens proberen.
Jij hebt een mooie collectie zeg, ben niet zo’n Breitling fan maar deze👌🏻

Zo diep zijn m’n zakken helaas niet :wink: en was de keuze beperkt tot één van de vier:

Vraagje betreft het calibre van de El Primero 1969. Het calibre 400, is deze nu wel of niet getest volgens SOCS meetmethode. En krijg je bij het horloge een SOSC certificaat?

1 like

Dit moet COSC zijn natuurlijk. Bril vergeten op te zetten tijdens typen…:nerd_face:

Ik denk het het niet. COSC is vooral voor marketing om te verkopen en de methode is niet nuttig op het niveau van een El Primero uurwerk. Het kost alleen geld om een derde partij iets op papier te laten zetten. Op de wijzerplaat zetten ze het niet, want de El Primero wijzerplaat wordt steeds leger over de jaren.

De El Primero in de Daytona had altijd Superlative Chronometer Officially Certified op de plaat. Ze testen het uurwerk, niet elk afzonderlijk horloge, dus dat zit wel goed.

Veel topmerken doen ook niet meer aan COSC maar hebben een eigen certificaat met strengere metingen.

1 like

Bedankt voor je reply. Weet jij ook zo wat Zenith nu opgeeft aan +/- 's nauwkeurigheid

7 likes

Bandenwissel

13 likes

Mooi!

1 like

Nu nog op staal

15 likes

Op een nieuw Molequin Nubuck Granite bandje.

20 likes

Mooie band! :ok_hand:

2 likes

De EP. in de ochtend zon.

22 likes

Oud maar als nieuw :yum:


Even cross nav het beetje magere vintage gehalte in dit topic :relieved:

7 likes

Prachtige band , hoelang heb je moeten wachten op je band ?
Ik heb vorige week ook een molequin band besteld voor mijn ZEP.

1 like

Besteld op 2 januari en binnen op 6 januari, dus 4 dagen.

1 like