Zenith only (Deel 1)

Goud vandaag

14 likes

Dat mag!

Ik vind de ultra te netjes :rofl::+1:

Ik ben ook tattoo vrij, dit is @BadgeandBezel :joy:

1 like

Ik kon me de tattoos ook al niet herinneren :sweat_smile:

1 like

Ik dacht al. Ik vond het al niet zo bij je passen.

1 like

30 likes

Ik zat nog even te browsen naar gouden zeniths. Er is natuurlijk de mooie Espada van @ElChueco hierboven. Die heeft het el primero uurwerk.

Nu vond ik nog een port royal bij schaap & citroen en ik zie dat die ook een el primero uurwerk heeft? Tenminste zo heet er eentje op chrono die eenzelfde rotor heeft. Maar er staat geen el primero op. Misschien is het de pilot versie zoals ik ze ook omschreven heb gezien.

Wat me opviel was de prijs van deze port royal. 8.900 euro, terwijl deze evenzo rose gouden elite (nieuw 2020 model) met het elite uurwerk bij Ace maar liefst 12.700 euro is.

https://www.acejewelers.com/nl/zenith-elite-classic-40-5mm-18-3100-670-01-c920

Op het eerste gezicht zijn het beide rose gouden zeniths van 38-40mm met een alligator band. Vanwaar dit grote prijsverschil? Is de port royal een uitloopmodel en daarom in de korting? Is het el primero uurwerk zoveel goedkoper dan het elite uurwerk? Is het geen el primero maar een pilot uurwerk? Is de elite beter afgewerkt dan de port royal? Heeft schaap & citroen verkeerd geprijsd?

1 like

Ik kan je vraag niet beantwoorden, maar heb jij bij je zoektocht ook gekeken naar https://www.veldeszenith.com/zenith-watches/collection/ ?
Ben er zelf niet aan verbonden maar heb er wel goede ervaringen. Liefhebbers (2 man) die de Zenith calibers inside out kennen.

1 like

STRIKING 10th sweep​:two_hearts::hugs:
4e1y8j

5 likes

Vandaag opgehaald!!
Superblij, prachtig horloge, in het echt nog mooier.

25 likes

Prachtig! Mooi bijpassend bandje met stiksel erbij!

Heel erg mooi! Van harte! :smile: :ok_hand:

Schitterend.
Veel draagplezier.

Eens!
Genieten hier op HF elke dag weer, al jaren. Al die mooie horloges. Poe poe. Ben van plan dit nog jaren te doen

1 like

Bedankt voor de link. Ik kan me van vroeger herinneren dat ik deze altijd erg mooi vond, maar nu wil ik een datum echt op 3 of 6 hebben, dus is het geen optie meer. En het is geen automaat:

Misschien moet ik deze eens gaan bekijken, maar is maar 36mm. Voldoet verder wel zo’n beetje aan alle eisen, maar heel sprankelend vind ik hem niet overkomen. En als ik hem hier op oude foto’s van het forum zie, dan ziet de kast er zelfs op een 18mm bandje nog klein uit:

19 likes

18 likes

Gewoon houden dan maar?

14 likes

14 likes

Blijft mooi. Houden maar voorlopig. Verkopen kan altijd weer en in prijs zakken zal hij niet doen.

1 like

Raar dat de Top Zenithjes niet verkopen. Ik heb 'm ook uit t blauwe gehaald.

1 like