Jammer. Het lijkt hier soms meer een “investeerdersforum” dan een liefhebbersforum
Want een Rolex of vintage Speedmaster was een stuk vlotter gegaan
Jammer. Het lijkt hier soms meer een “investeerdersforum” dan een liefhebbersforum
Want een Rolex of vintage Speedmaster was een stuk vlotter gegaan
Ik kan er ook weinig mee.
Ik moet zeggen, dit lijkt mij het type horloge wat je over een aantal jaar op een veiling terug zal zien…dus als dit een investeerdersforum is… De orginele A384’s doen het ook steeds ‘beter’ op de veilingen.
Prachtig mooie dial trouwens.
Als het een Rolex Daytona met een Zenith uurwerk was geweest helemaal, toch?
Zenith doet sommige mensen als merk weinig omdat het te onduidelijk is. Ik vind de lijnen ook niet helder, zeker de historische niet, ‘wat koop je’ vraag ik me wel eens af. Bij een Rolex of Omega is dat veel duidelijker. Ik ben wat op zoek naar een gouden Zenith, en dan zie ik El Primero, Pilot, Elite, Captain, Espada, maar consistent is het niet.
Zoals deze Captain Blue Primero. Mooi horloge, maar wat is het nu? Een El Primero? Achterop de gouden Espada van @ElChueco (mooi ding natuurlijk) staat “El Primero”. Achterop deze blauwe El Primero staat “Captain”. Is dat dan een mindere serie? Een duurdere? Fuzzy voor mij, ik snap wel dat sommigen het te vaag vinden om iets mee te kunnen.
In de tussentijd gaat mijn Zenith Ultra Thin echt niet weg, ik vind hem prachtig, het Elite uurwerk is heel nauwkeurig, een heel fijn horloge. Maar eentje erbij is lastig.
Ik begrijp je wel. Zou ook wel iets consistenter mogen. Ik dacht het volgende over de diverse collecties, die voor mij naast elkaar staan in stijl (niet boven of onder elkaar):
Maar ook Omega en Rolex zijn niet altijd consistent. Een AirKing bijvoorbeeld, modern of oud?
Waarom is de Milgauss 1.700,- of zoiets duurder dan de AirKing (zelfde kast en uurwerk, alleen minder afgewerkt, sluiting, band, etc.).
Een Railmaster, modern of oud?
Ik bekijk ze gewoon horloge voor horloge. Ze maken prachtige exemplaren en exemplaren die me niet aanspreken. Zoals bij alle merken trouwens.
Oh ja, nu ik er op zoek zie ik het. Maar ik was een ander soort Pilot tegengekomen, meer een dresswatch die ook pilot genoemd werd, maar dat zal dan wel een verkeerd benaamde omschrijving zijn geweest.
En wat is een Heritage Port Royal dan? Niet die oude vierkante, maar deze serie, alhoewel ik denk dat dit stiekem ook geen El Primero is, maar verkeerd benoemd:
Ehh, tja: ik weet het ook niet meer…
Dat is toch een erg mooi horloge…
Wat een prachtige Prime! Uit welk jaar komt deze?
Thanks!
Mooie band!
Het exacte jaartal zou ik moeten nazoeken, jaren '90. Heel gaaf horloge met de zichtbodem kun je het el primero uurwerk bewonderen. Dit is een handwinder, dus geen rotor die in de weg zit
Hij is prachtig…
Mooi!
Ik had deze al El Primero een tijdje in mijn favorieten staan maar door een NA Breitling geen interesse meer. Zie zojuist dat hij behoorlijk is afgeprijsd. Wellicht interessant voor een forumlid mits je hem zelf even gaat halen?
Die is knap!!!