Zenith only (Deel 1)

Ja ik twijfelde ook hard over de blauwe. Ik ben blij met mijn keuze voor de skeleton versie.
En de rubber band draagt heel fijn!

1 like

Ik heb de vraag uit staan wat de titanium band los kost.

ik heb ooit een quote van €1250 gekregen voor een stalen band voor de 38mm ZEP :zipper_mouth_face:
m’n oude horloge verkopen en een nieuwe met bracelet kopen was goedkoper

1 like

Ahh Oke bedankt

Een quote van 1250€?
Ik snap m niet. :beers:

Ik denk dat hij naar de winkel ging en vroeg: “Wat kost zo’n bracelet?”

1 like

Dank. Teveel :beers: vanavond. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Edit. Gelukkig schrijft een zenith horloge meer af dan de bracelet :v:

1 like

Valt wel mee toch? Ik kocht in 2018 een nieuwe 38mm ZEP voor 5.000,-.
Als ik die nu zou verkopen (wat niet gaat gebeuren), dan heb ik wel wat afgeschreven.
Maar procentueel gezien vind ik dat nog wel meevallen.

Het is geen Rolex, klopt, maar dat heeft ook zo zijn voordelen :slightly_smiling_face:

2 likes

Volgens mij schrijf je dan niks af.

Ze zijn inmiddels ook 5K… :see_no_evil:

1 like

Haha, tientallen volgens mij. Maar je ziet ze bijna nooit, te eigenwijs design :nerd_face:

3 likes

Hi Zenith-liefhebbers,

Iemand hier de zenith el primero 146 hier in bezit? Prachtig op de foto’s en filmpjes maar volgens mij vrij zelden hier op het forum gezien.

Nog steeds blij hier hoor.

21 likes

Mijn oog is recentelijk gevallen op de pilot 20 extra special in het brons. En dan wel de 40mm versie.
Ik heb me nooit zoveel verdiept in Zenith, maar het wel van een afstandje bewonderd.
De 45mm versie is me sowieso te groot, maar de 40mm versie heb ik serieuze interesse in gekregen.
Ik las dat er tijdelijk een goedkope versie op de markt is geweest met een sellita uurwerk. Ik wil dan wel graag de nieuwere versie met het inhouse elite uurwerk.
Heeft iemand er hier eentje? Anders wellicht wel de stalen versie? Wat is de ervaring en is hij het geld waard? Wat vinden jullie ervan?

Plaatje voor de beeldvorming:
afbeelding afbeelding afbeelding

8 likes

De wijzerplaat ster is natuurlijk een soort Zenith logo, maar het lijkt ook op de meer-armige godin Lakshi uit het Hindoeisme, godin van licht, rijkdom en geluk, schoonheid en moed !

Dus jij zit helemaal goed :pray:

1 like

Ik vind ze wel mooi, verder geen ervaring mee helaas.

1 like
1 like

Moest haar even opzoeken

Wel handig zoveel armen :grin:

1 like

20 likes

Heeft hier iemand de Zenith El Primero Chronomaster in 42 mm op staal? Ik zou graag de stalen band willen proberen.

Heb je hem nou al gekocht? :heart_eyes: