Mooie foto van een zeer gaaf horloge!
Is deze Chronomaster Sport hier al voorbij gekomen? Ik zag hem net op de website van Zenith staan.
En een plaatje van de Chronomaster Original ter vergelijking.
Is dat eigenlijk ook zo met de bracelets van de revivals en moderne el primeros, dat ze gammel/blikkerig zijn?
Het standaard plaatje wel. Foto’s gemaakt door een bezitter nog niet dacht ik.
Ennn heeft iemand de Defy Skyline al in het echt kunnen beschouwen? Ik zag dat ze in februari beschikbaar zouden komen.
Nee. Wel net dit filmpje. Ik ben fan van Zenith en van dit type horloges. Maar in dit geval heb ik stevige twijfels.
Die ja En wat vond je er van in real life? Was de afwerking van de gepolijste delen heel mooi en scherp? En wat vond je van de dial? De dial heb ik namelijk nog de meeste twijfels over.
Waar heb je die gepast dan?
Skyline skeleton komt er ook aan hoor…
Ja! die wil ik ook wel graag even om de pols slingeren.
Schijnt dat de normale blauwe Defy classic al niet meer geproduceerd wordt, dus de skeleton zal de volgende wel zijn inderdaad.
Dus de conclusie is dat de Defy Classic line eruit gaat? Die vraag had ik wel want bestaansrecht naast elkaar lijkt me te klein met zo’n beperkte productiecapaciteit.
Wel jammer dat ze blijven doorgaan met korte productiejaren van modellen. Is volgens mij niet goed voor het merk.
Update heb net even op de Duitse website gekeken en de Classic met blauwe plaat en titanium band is in ieder geval niet meer op voorraad…waarschijnlijk verkopen ze alleen de reeds geproduceerde exemplaren nog…
Deze Defy classic is toch 4 jaar meegedraaid? Ik vind dat ok qua product life cycle.
De grote merken doen alleen kleine aanpassingen in hun belangrijke lijnen…terugverdientijd is erg beperkt met deze kleine aantallen in dezelfde lijn…en stabiliteit op de 2e hands markt is daardoor klein, toch een belangrijke factor.
Dit geldt voor een Seamaster/Speedmaster maar ook een 5711, een APRO en ultiem de Sub en GMT.
Ik zie niet hoe dit relevant is als antwoord op mijn reactie
Anyway, ik vind 4 jaar een prima cycle.
Als algemeen statement? Of voor een horloge in het luxe segment? Lijkt mij erg kort.
Ik denk dat ook te kort is, mensen moeten wennen aan het design. Verliefd op worden (kost tijd) dan sparen.
Dan pas wordt het een klassieker… te korte productie en te veel wisselingen en verschillende types doen afbreuk hierop.
Kijk naar alle klassiekers die zijn al jaren in de collectie van de merken en steeds met kleine aanpassing verbetert het design.