Heerlijk horloge. Nu ik m n poosje heb is dit mijn oordeel
Pluspunten
Uniek met die tricolore subdials
Geinige 1/10e sec chrono, eieren koken wordt echt n erlebnis
Nauwkeurig
Minpuntjes
Endlinks niet solid en dat zie je… golfplaten.
Lume sucks en lumepips vormen geen ronde cirkel.
Cheap-ass sluiting
Thanks voor deze beoordeling want hij staat/stond ook nog op mijn wishlist.
Endlinks die niet solid zijn is heel vreemd. De sluiting was helaas al bekend (type vorige generatie Rolex). Deze punten zijn bij de Defy juist heel goed (maar dan weer geen fijnverstelling).
Wat bedoel je met de lumepips vormen geen ronde cirkel? De kleinere pips op 3/6/9?
Mm het eerste wat me opviel is dattie wel écht groot is. M’n pols is 18,5 en ik vind het geen klein ding.
Echt ontzettend scherp. Net als met de Defy Revival.
In zwart wat flets. Véél dial ook door het formaat. Origineel wel, maar ben niet verliefd op de sterretjes, terwijl ik normaal all for anderse dingen ben. Schijnt dat de lichte het mooist is, maar die hadden ze niet.
Parijs. Galeries Lafayette. Le Bon Marché heeft ook een Zenith boutique. Enórm aardige mensen bij Zenith. Zo ongeveer 180 graden omgekeerd van de Rolex experience, dus als je wat minder BDSM ingesteld bent is dit een heel aardige keuze. Nemen de telefoon op, sturen een berichtje terug op WhatsApp. Lieten zelfs de Revival komen uit de andere boutique zodat ik die daar kon zien. Binnen 45min was die er.
Ik heb besloten dat ik mijn collectie verder terug wil dringen naar een two-piece-collectie en dat ik één van mijn twee Zenith’s zal laten gaan. Ik vind beiden mooi maar twijfel alleen welke ik wil houden naast mijn Seiko SPB149 die ik zeker wil behouden. Waar zouden jullie voor kiezen; de Chronomaster Sport of de Defy Classic?
Plus- en minpunten Defy:
+Dun en draagt erg licht.
+Apart design.
+Goed afleesbare dial.
-Niet geschikt voor bandenwissel.
-Ondanks de korte lugs toch wat groot op de pols.
-/+ Erg blauw (zowel plus- als minpunt )
Plus- en minpunten Chronomaster:
+Tricolore
+1/10th of a second (gewoon cool )
+Mooie maat
-Dikker dan de Defy.
-De clasp van de stalen band is kwalitatief minder.
+Bandenslet.
Ik merk dat ik de Defy vaker pak als ik een overhemd aan heb maar vind hem minder goed staan bij een T-shirt/Polo. De Chronomaster zal ik waarschijnlijk makkelijker kunnen verkopen maar is ook lastiger weer terug te kopen wanneer ik spijt krijg. De Defy is daarentegen weer makkelijker te vinden als ik hem toch terug wil. Of beiden eruit en een horloge met een zwarte dial kopen? Ik heb namelijk klein beetje spijt van de verkoop van mijn ExplorerII . Lastige keuze dus. Welke zouden jullie houden naast de (grijsblauwe) Seiko SPB149?
De Chronomaster Sport vind ik zelf veel mooier, maar naast de SPB149 zou ik de Defy houden. Dan heb je meer balans in je collectie en kan je altijd alle kanten op.
Dat had ik eerst ook maar zowel de Defy als de SPB149 zijn wel beiden blauw van kleur.
daarentegen kan je ook zeggen dat de Chronomaster en de SPB149 beiden een zwarte bezel hebben. Zo is er altijd wel een overeenkomst te vinden. Ik vind het echt een lastige keuze. Misschien moet ik het dan toch maar bij een 3-piece-collectie houden. Maar zou er dan waarschijnlijk toch een horloge met zwarte dial erbij willen hebben.
Dat klopt. Geen haast en mijn voornemen is wanneer ik eenmaal de keuze heb gemaakt om “de afvaller” een aantal weken in de kluis te laten liggen en te kijken of ik heb gemist.
Dit dus. Als je achteraf spijt krijgt zal je beide horloges niet makkelijk kunnen terugkopen zonder bij te leggen. De CM wordt alleen maar duurder en de Defy Classic productie is al gestopt.
Oooh dat is jammer om te horen. Dat is ook mijn polsmaat en ik heb geen zin in een mega unit om m’n pols De chrono vond ik wel veel te groot maar die is 44mm. Ik had de Classic Skeleton geprobeerd en die droeg normaal.
Het enige verschil is de dikte, de nieuwe Skyline is 1mm dikker. Misschien is het stuk hoe de case af loopt ook iets langer, dus een langere lug to lug distance.
Dat is mooi! Dat is wel wat ik zoek namelijk.
Mijn grootste twijfel zit hem ook daar in. En van de video’s die ik heb gezien lijkt de witte inderdaad de mooiste (gemiste kans dus). Komt denk ik toch doordat het mat is met die gekke sterretjes. Toch maar eens de witte bekijken.