Zenith only (Deel 2)

Bedoel je de Defy Classic? Die valt soepel en zonder op te vallen om mijn 17,5cm pols. Desondankstemin, de skeletton oogt wel groter dan de blauwe classic.

Cross post

3 likes

Eeeennn ik heb iets nieuws geleerd hoe ik gifjes

20220206_155910_1

maak op m’n telefoon! Yaay ik voel me jong!

Maar ffkes serieus. Kijk es naar die wrist roll! De afwerking en afwisseling van geborsteld en gepolijst is zeer serieus next level. Zeker ook van de op eerste oog simpel lijkende band (en deze zit nog in folie!).

Ik mag de sub stiekem best graag en zelfs los van de beschikbaarheid zou ik me nóóit kunnen voorstellen een sub over deze te kiezen. Voor mij is dit by far het mooist afgewerkte en meest interessante stalen horloge in deze prijsklasse.

16 likes

Cool ding!
Maar wel wat dik of t lijkt zo
(Zei m’n vrouw vannacht ook nog)(dat t zo lijkt :neutral_face:)

1 like

Oeh de vervolggrappen liggen voor het oprapen :grimacing: :grimacing: :grimacing:

Ehm so-so. Maar het is gewoon geen klein horloge.

Dit is een fatshaming vrij topic, dat doe je anders maar in het groen. :wink: :sweat_smile:

1 like

valt wel mee 11,60

1 like

Dat valt erg mee dus

1 like

eens !
Als je graag een chronograaf erbij wilt dan beide houden, dus 3 stuks in totaal. Dat is ook niet teveel en bied veel variatie in het dragen, in de diverse uurwerken en top-techniek, en in kleuren.

1 like

Mede door alle antwoorden ben ik er wel van overtuigd dat ik ze beiden nog maar even moet houden. :+1:

Ze zijn beiden te mooi om zomaar afscheid van te nemen. Ga nu gewoon eens kijken welke ik het langste in de kluis kan laten liggen en bedenk over een paar maanden dan wel of er nog steeds één of wellicht helemaal geen het veld moet ruimen.

6 likes

Seiko eruit. Zenith houden. :grin::sunglasses:

1 like

Met de Seiko durf ik op vakantie gewoon te gaan zwemmen dankzij de schroefkroon. Dat durf ik met de Zenith’s niet.:grimacing:

2 likes

Ah zo.

Maar waarom wil je dan een van die zeniths verkopen. Een collectie van 3, waarvan 1 strandhorloge is toch al downsized.

1 like

Dat gevoel deel ik zeker met je.
Schroefkroon geeft toch meer vertrouwen

1 like

Mee eens. Het allerliefste zou ik één mooi wat duurder horloge voor dagelijks gebruik willen hebben en één voor de vakantie waar ik iets zorgelozer mee om kan gaan.

1 like

Zo’n mooie wijzerplaat maar ik vind die subdials echt moeilijk. Net iets te dicht bij elkaar allemaal.

Toffe kleur!!

Lijkt wel dik op je pols, misschien doordat die wat “zweeft” op je pols? Dikke deksel?

weet niet heb nog niet geprobeerd
opgezocht op de site van zenith
maar zou hem graag toch wel eens willen proberen
zijn nog 2dingen waar ik aan twijfel dat is de wijzerplaat en de sec wijzer omdat die op 1/10 loopt ben wel een beetje bang dat me dat stoort
maar de kast en band vindt ik helemaal geweldig en is staal
kan bij de defy niet zo goed wennen aan de titanium is net of je niks om de pols hebt

1 like

Als ik moet kiezen tussen een horloge (20 bar) met schroefkroon die al meer dan 1 jaar geen WR test heeft gehad en een horloge (5 bar) zonder schroefkroon die wel in het afgelopen jaar een WR test heeft doorstaan weet ik wel welke ik kies.

3 likes

Bedankt, ze noemen het de Mango. Subdials te dicht op elkaar? Geen last van

Ach het zijn allemaal luxe problemen natuurlijk maar ja

Lumepips op 3, 6 en 9 zitten op een grotere radius dan de overige en dan zitten ze allemaal ook nog aan de binnenzijde van de markers. In het donker lijkt het dan een heel klein onrond klokje.

Ach ik ben eigenlijk best n zeikerd besef ik nu

2 likes