Zenith only (Deel 2)

Licht. Titanium. Is super bij deze kast. A384.

14 likes

Oh. Dat wist ik niet. Hoe heette die dan?

Ik heb even nagekeken hoe die van mij werd genoemd.

Dit stond op de factuur.

En dit op de garantiekaart.

Dus zeg het maar. Ik lees chronomaster én ik lees original.

Mijn 2 centjes.

Er bestaat geen “bad Zenith” als het om 38mm Chronomaster El Primero’s gaat :wink::+1:. Ongeacht de wijzerplaat, wijzers, kastvorm.

5 likes

Haha nee dat is waar.

Maar de kast van de good zenith is wel net wat mooie dan de oude kast :grin:

1 like

Ik ken hem als Zenith El Primero Original 1969;

Ja maar het ging mij om de officiële omschrijving onderin die Zenith gebruikt.

1 like

Snap ik.

Maar er zijn kennelijk verschillende naamsaanduidingen op officiële paperassen van zentih.

Dus dat @septentrio beweert dat de oude niet chronomaster original heette vind ik wel erg stug.
:sunglasses:

1 like

Tkan me honestly geen bal schelen :rofl:
Uit de vraagstelling was het duidelijk dat het om de huidige generatie ging :roll_eyes:

:beers:

1 like

Het is natuurlijk wel een janboel bij Zenith dat ze ook de chronomaster maar dan met revival erachter gebruiken alleen voor de A384/381x versies.

1 like

Hoezo?

Ik wil nog tonnetjes! :heart_eyes:

Deze heeft me -samen met de oysterflex daytona- doen inzien dat ik altijd te los droeg.

Echt comfortabel op de (mijne althans) pols

13 likes

Een tonnetje gaat mij ook niet misstaan vermoed ik.

1 like

Inderdaad mooier op de stoffen/nylon ? band.

1 like

De linker is de nieuwe en de rechter de oude?
Is de lug-to-lug ook iets korter van die nieuwe? Zo te zien wel en zal gerust iets “slanker” op de pols liggen. Met name op staal.

@Rolopalooza jij hebt ze toch beiden gehad?

3 likes

Ik heb ze ook beide gehad.

L2L is gelijk.

Kastdikte in totaal ook, echter de nieuwe heeft naar de rand toe geen dikke kast meer.

Dragen wel verschillend daar door.

.

14 likes

Klopt en de draagbaarheid van de nieuwe is lekkerder. Het stoorde me bij de oude niet maar de nieuwe draagt wat beter op de pols.

Beide top wat mij betreft.

19 likes

De oude lijkt wel wat groter, optisch bedrog.

Heel tof mannen, geniet ervan! Gaaf dat jullie deze naast de Rolexen en ander geweld zo weten te waarderen.

3 likes

Grotere kroon!

Zenith is niets mis mee wat mij betreft. Vooral de laatste tijd komen ze weer met erg toffe modellen :+1:t2:

2 likes

Ik draag regelmatig rolexen en die sluiten een stuk beter op de kast aan. Dit is voor mij als niet strak genoeg. Heel mooi op de foto maar om mijn pols is het net niet.

1 like