Zenith only (Deel 2)

FIFM.

2 likes

Ik zag trouwens een Defy Skyline eindelijk te koop staan op C24. Maar ondanks dat hij 1mm dikker is dan de Classic, oogt hij door de case shape nog veeeel dikker.

Dit is de Classic:

Zal wel door de El Primero movement komen, maar echt heel jammer. Ik vind hem te dik.

7 likes

Ik vind hem lekker ogen. Ben benieuwd hoe zoiets op de pols valt

Hij heeft niet hele brede polsen, maar je ziet wel dat er echt een blok staal op de pols staat.

Ik wil hem sowieso eens in het echt zien voordat ik hem afschrijf :slight_smile:

5 likes

Oef dit is wel spijtig. Een paar millimeter eraf zou al een heel verschil geweest zijn.

Met de woorden van JC Biver: “thinness is luxury”. Niet dat ik zo’n grote fan ben van de beste man, maar hij heeft wel gelijk.

Dit is een Royal Oak 15500:
afbeelding

4 likes

Maar daar betaal je dan ook 2,5x meer voor, oftewel thinness is expensive. :joy:

2 likes

Ook weer waar :wink:

Maar ze kunnen het nochtans mooi met hun Elite uurwerken. Het is toch een gemiste kans om AP eens wat tegenwind te geven.

3 likes

Ook de PRX oogt super dun:

image

Dus het is niet altijd de prijs waar het aan ligt :slight_smile:

3 likes

Uiteindelijk is kast design ook cruciaal. 2 EP’s boven A3818, onder A386: 13mm vs 12.6mm, scheelt toch in het zijaanzicht;

edit: oh, in een vorig mail zat dat al in je verhaal.

4 likes

Hoe dik is ie?

Ja precies dat dus. Je kan optisch de case een stuk dunner laten lijken en dragen. Bij de Skyline zit bijna de volledige dikte over de gehele zijkant.

11.6mm wat nog redelijk meevalt. Maar als je zo’n case design hebt dan oogt hij zelfs met 10mm nog relatief dik denk ik.

3 likes

Nog 4 weken tot Watches & Wonders… ik ben benieuwd of er iets speciaals gepresenteerd gaat worden! Zo niet, dan ga ik voor deze:

Tenzij ik weer van mening verander :wink:

14 likes

Cool!

1 like

De skyline skeleton afwachten!! Die komt

1 like

Het is ook gewoon een keuze. Er zijn bij Grand Seiko duikers (200m) die millimeters dikker zijn dan horloges uit de heritage lijn met exact hetzelfde uurwerk die tot 100m diep waterdicht zijn. Ik geloof niet dat zo’n dikke kast als de Skyline had gehoeven. En anders hadden ze een 10Hz Elite uurwerk kunnen bouwen toch? Mijn Elite is 8Hz, en heeft ook een small seconds, beetje opvoeren en klaar.

Iets kleiner en dunner en het was echt een hit geweest. Nu is het een no-go.

Edit, ik lees dat hij maar 11,6mm dik is? Dat zou me meevallen. Zo ziet hij er absoluut niet uit. Klopt dat wel? Maar dan nog zal 41mm met deze band opzet groot vallen.

2 likes

Ik denk dat 11,6 dikte uurwerk is en niet the whole package

Volgens mij wel 11,6mm totaal:

Het uurwerk is volgens deze specs inderdaad 6,6mm dik.

Ja ik verwacht die bij Watches & Wonders. Kan heel cool worden met de El Primero movement. Maar die zal net zo dik zijn…. Ik heb SC gevraagd om me te bellen als ze er eentje binnen krijgen puur om te passen. We shall see.

Ja bizar hè, maar het is toch echt zo. Zoals je in de andere voorbeelden hierboven kan zien kan je de case smaller laten ogen door een iets dikkere bezel of de movement aan de onderkant iets uit laten steken. Dan heb je optisch een slanke rand van de case. Maar de Skyline heeft gewoon een groot hoekig blok staal waardoor hij veel dikker oogt en waarschijnlijk ook valt.

Het uurwerk is 6.6mm, dus 5mm voor de rest :smile:

2 likes

Mijn vermoeden is dat die kast van 11,6mm nodig is om er straks ook een Defy Chrono in aan te kunnen bieden. Dus slechts een maat kast met verschillende uurwerken erin.