Lekker! Wat zijn die Manufacture edities toch mooi
Even wat bad ass black ertussendoor
Hoe bevalt het horloge? Ik twijfel wel eens om deze ook te kopen maar de band zou niet heel solide voelen volgens online reviews.
Deel je die mening?
De band voelt solide aan alleen de clasp gaat net iets minder soepel open. Ik heb het idee dat dit een beetje in moet slijten. In vergelijking met Rolex voelt de band wel iets minder solide aan maar voelt zeker niet slecht.
Op de blauwe OEM-band vind ik hem het mooiste!
Ik vind de stalen band inderdaad ook prima van kwaliteit. Precies zoals je zegt is de sluiting weliswaar een look-a-like van de oysterclasp maar bij Rolex zit er een scharnierend deel in waardoor je hem heel gemakkelijk opent. De Zenith heeft geen scharnierend deel (buiten uiteraard het deel waar de Zenith ster op staat maar die bedoel ik niet) waardoor je hem bij beide zijkanten tussen duim en wijsvinger moet klemmen en hem opentrekt. Vergelijkbaar met een Breitling sluiting.
Maar de band zelf voelt naar mijn mening solide aan.
Mooi, misschien een toch maar eens proberen
Misschien nog een idee: na het verwisselbare bandje met klik systeem, de inschuifbare wijzerplaat….
Deze had ik misschien nog liever gehad dan mijn Manufacture
Hier ook nog even spammen, omdat ik er zo blij mee ben. Dat lijkt een contradictie gezien de post hierboven, maar dat heeft meer met die covergirl te maken dan met deze schitterende Manufacture:
Teveel schoons bij Zenith inderdaad! Ik vind het een waardige vervanger voor je Explorer
Dat vind ik dan het enige spijtige. Ik word altijd wat nerveus van externe AR coatings. Krasjes kan ik overal verdragen, behalve op het saffier
Wilde hem weg doen…. Draag hem nu al een week alleen maar. Als ik iets anders omdoe gaat het snel weer af voor deze. De details en de wijzerplaat is fantastisch.
De gevoellige kast voor krassen neem ik maar voor lief. Gaat leven als je deze een paar jaar draagt zullen we maar zeggen
Vind ik ook! Dank voor het compliment!
Is dat een 20mm tropic of 19mm?
Dank, zit te kijken voor de Seamaster Trilogy die ook 19mm heeft.
Waar heb je die gehaald?
Ah daar kan ook gewoon een tropic van 20 op.
Vindt alleen die grijze trilogy dial niet mooi bij dat harde zwart.
Deze tropic is van meraud.
Een goed alternatief is die van Joseph Bonnie of kaufmann